• Om SamfundsDesign
  • Redaktion
  • Temaer
  • Myndighed
  • Borgerdialog
  • Serviceydelser
  • Administration
Søg
    • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    • Borgerinvolverende digitalisering
    • Effektbaseret indsats
    • Dataetik
    • Big Data & Disruption
    • Effektbaseret økonomistyring
    • Sundhed
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    Effektivitet og kvalitet

    Effektivitet baner vejen for bedre kvalitet i botilbud

    Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud. For kravet om et effektivt botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde.

    Digitalisering kræver dialog

    Digitalisering kræver dialog med medarbejderne

    Digitalisering er en del af Hjørring Kommunes DNA. Deres erfaring med de mange projekter med digitalisering viser, at det kræver god dialog med medarbejderne.

    Læs flere artikler om Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    Juicing

    UXR 2: Del 2: Tænk brugerbehov først

    Læs om designfaserne discover, define, develop og deliver i andet afsnit i serien om UXR pg brugerbehov af UX ekspert Niels Pambi.

    Hjemmearbejde

    The Future of UXR: Life after COVID

    UX ekspert Niels Pambi har deltaget i UXRConf Anywhere 2020 og har samlet op på en række spændende findings om livet efter Covid 19.

    UX Reasearch

    UXR 1: Sæt dig i brugerens sted

    UXR er et felt, der lader dig komme helt tæt dine brugere, men det er samtidig også en disciplin med mange misforståelser og faldgruber. Følg vores artikelserie om UXR.

    Læs flere artikler om Borgerinvolverende digitalisering
    På besøg på tilbuddet Horisonten. Foto: Per Roholt

    Dokumentation er en del af praksis

    Selv om det skal gå stærkt, skal der være styr på dokumentationen. På Horisonten er socialfaglige digital dokumentation er en integreret del af praksis.

    Video fra Horisonten
    Play

    Digital dokumentation skal sikre kvalitet for tilbud i vækst

    Når det private tilbud vokser, kommer udfordringen: Hvordan fastholder man kvaliteten? God digital dokumentationspraksis og metoder er svaret.

    Faglige KvalitetsOplysninger 2

    FKO har forandret den sociale indsats på Frederiksberg

    En målrettet indsats for at skabe bedre liv gennem målbar udvikling med FKO betyder, at Frederiksberg Kommune nu står et helt nyt sted.

    Læs flere artikler om Effektbaseret indsats
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    social credit

    Sociale kreditsystemer er i vækst

    Rapport om sociale kreditter viser, at folk er klar til at dele deres private data og gerne vil lade regeringen overvåge deres sociale medieaktivitet af sikkerhedsmæssige årsager.

    IoT-udviklingen

    IoT-udviklingen: Som en Formel 1-racer uden sikkerhedsudstyr

    Tempoet på IoT-udviklingen er høj. Derfor følger IoT-sikkerheden ikke med, mener Gert Læssøe Mikkelsen, leder af Alexandra Instituttets Security Lab.

    Læs flere artikler om Dataetik
    Good advice

    Her er eksperternes digitaliseringsråd

    Eksperternes digitaliseringsråd er altid i høj kurs. Her har vi samlet syv gode råd om offentlig digitalisering i gratis whitepaper

    Kommunernes digitale fremtid

    Guide til kommunernes digitale fremtid

    Der er ingen grund til at frygte, at maskiner og kunstig intelligens overflødiggør menneskene i en digital fremtid. Download gratis whitepaper, og hent ny inspiration.

    Teknologi-radaren

    Høld øje med teknologi-radaren

    Digitale teknologier med potentiale til at disrupte den offentlige sektor dukker hele tiden op. Men der er en udfordring.

    Læs flere artikler om Big Data & Disruption
    Få både guld og grønne skove

    Guld og grønne skove er ingen modsætning

    I dette whitepaper får du viden om, hvordan du forankrer dine it-projekter forretningsmæssigt med fokus på teknologi, processer og organisation.

    Det gode it-projekt

    Det offentlige it-projekt, guldet og de grønne skove

    I dette whitepaper får du viden om, hvordan du forankrer dine it-projekter forretningsmæssigt med fokus på teknologi, processer og organisation.

    To døde sild

    Er den offentlige business case mon en død sild?

    For 8. år i træk gennemfører 1stroke en business case undersøgelse, og igen må konsulenthuset konkludere, at den offentlige business case halter.

    Læs flere artikler om Effektbaseret økonomistyring
    Nye vagtplansystemer

    Nye tider kræver nye vagtplansystemer

    Vagtplanekspert, Tobias Bøggild-Damkvist, beskriver hovedpunkter fra udviklingstendenserne og mulighederne inden for vagtplansystemer.

    Vagtplanlægning

    Se på vagtplanerne med friske øjne

    Vagtplanerne fra EG Optima fra Silkeborg Data tager udgangspunkt i behovet, så ressourcerne anvendes optimalt, og flere opgaver kan løses bedre og billigere.

    Business Intelligence for general practitioners

    Business Intelligence-løsning skal optimere brug af data i læge- og specialklinikker

    Strategisk samarbejde mellem to it-leverandører, TARGIT og EG, fører til ny Business Intelligence-løsning, der optimerer brug af data i læge- og specialklinikker.

    Læs flere artikler om Sundhed
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Fem gode it-råd_Colourbox

    Seks gode råd om it-sikkerhed i det offentlige

    Din organisations it-sikkerhed er aldrig bedre end det svageste led – nemlig medarbejderne. Her er seks gode råd om, hvad du særligt skal holde øje med.

    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    DatAmerika

    GDPR: God Bless DatAmerika!

    DatAmerika er det nye digitale kontinent, hvor borgeren har sin frihed i form af retten til at råde over egne data – via GDPR. DatAmerika er dog kun et af tre digitale kontinenter.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Aeldre

    Whitepaper – Bliv et af de effektive botilbud

    Kravet om effektive botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde. Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud.

    Fælles Faglige Begreber

    Fælles Faglige Begreber: Meningsfuld og brugbar dokumentation

    Fælles Faglige Begreber har stort potentiale, mener programchef for digitale projekter på social- og ældreområdet, Gitte Duelund, KL. Læs mere om FFB, VUM og FSIII.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Businesscasen: Fordi vi forvalter andre folks penge!

    Respekten for andre folks penge er vigtig, når man går i gang med at udarbejde den businesscase, der danner grundlag for et nyt projekt.

    Den 4.bølgeplan

    Digitaliseringsstyrelsen er godt tilfreds

    Digitaliseringsstyrelsens nye opgørelse viser, at løsningerne i den fjerde digitaliseringsbølge lever op til ønsket om, at 80 % af kommunikation mellem borger og det offentlige er digital.

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Brugeroplevelse
    SD_Dispensation for nemid

    Bedemandseffekten kan måske løse et digitalt problem

    Bedemandseffekten: Ældre borgere behøver ikke nødvendigvis at søge om dispensation fra at skulle bruge digitale selvbetjeningsløsninger.

    digitalisering

    Danskerne er trygge ved digitale løsninger – men der er plads til forbedring

    Danskerne er grundlæggende trygge ved at kommunikere digitalt med det offentlige.

    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    • Professionalisering
    • Brugeroplevelse
    • Målopfyldelse
    Ældrepleje og data

    Brugen af data stiger, men hvad med kvaliteten?

    Bedre udnyttelse af data er afgørende, hvis man vil optimere ældreplejen. Men det kræver, at frontmedarbejerne bliver bedre til at forstå data.

    Affaldsrobotten Roberta

    Robot tager skraldet på plejecenteret

    Servicerobotten Roberta tager skraldet på plejecenter i Ikast-Brande Kommune

    Bo Mollerup ved skrivebordet

    Digitale forventninger til botilbud er overdrevne

    Sociale tilbud kan stadig digitalisere yderligere, men forventningerne til effektiviseringsgevinsterne er overdrevne, mener Socialt Lederforum.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    digitalisering

    Recovery: Undersøgelse aflivede myter

    Recovery. Kan dokumentation være en vigtig medspiller i den meget individuelle recovery-proces, det er at komme videre i sit liv, når man er ramt af psykiske problemstillinger?

    Vores mentale barriere for, hvor meget teknologi vi accepterer i hverdagen, flytter sig hele tiden. Snart kan du  måske møde robotlægen.

    Bliver Mixed Reality en realitet i almen praksis?

    Kan Mixed Reality medvirke til bedre diagnoser og behandling hos de praktiserende læger og speciallæger? Det mener eksperter fra Microsoft og EG Healthcare.

    Pillerobot

    Nu får ældre en robot til at styre pillerne

    Robot skal håndtere medicin hos ældre borgere i eget hjem. Ni kommuner er gået sammen om køb af pillerobot og digitalisering

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    Effektmåling handler om valg

    Effektmåling skal skabe mening

    Effektmåling.Valg af værdisæt, når man måler på delmålene, kan virke som en triviel opgave, men det kan medføre store konsekvenser for det pædagogiske personales arbejde.

    KRAP-Digital

    Digital udgave af KRAP sælger sig selv

    KRAP, én af de mest udbredte udredningsmetoder på det specialiserede socialområde, kommer nu i en digital version i samarbejde med EG.

    Judges

    Pro & Con effektmåling på socialområdet

    Man får, hvad man beder om, og det man måler på, får man også ofte. Men er det så godt eller skidt?

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Effektivisering
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    IoT-sikkerhed

    Undgå at gøre IoT til de kriminelles slaraffenland

    Mere end 10 milliarder fysiske enheder er allerede forbundet via nettet. Desværre betyder det også, at det bliver mere attraktivt for hackere at forsøge at skaffe sig adgang til enhederne.

    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Læs flere artikler om Effektivisering
    Digital-familie

    Gratis kilder til gode råd og information om GDPR

    GDPR er noget af en mundfuld for de fleste databeskyttelsesansvarlige, men flere offentlige hjemmesider tilbyder gratis gode råd og information.

    GDPR

    GDPR vil ændre hverdagen for dig og din it-leverandør

    Den 25. maj 2018 skal både du og din it-leverandør være klar til at overholde GDPR, EU's persondataforordning.

    De 12 vigtigste spørgsmål

    Kender du de 12 vigtigste spørgsmål til den dataansvarlige?

    Datatilsynet har offentliggjort 12 spørgsmål, som den dataansvarlig med fordel kan bruge i arbejdet med databeskyttelsesforordning, der trådte i kraft 25-05 2018.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Born Digital

    Er din arbejdsplads klar til de digitale indfødte?

    Digitale indfødte indtager arbejdspladsen i voksende omfang, og de kommer med nye krav og forventninger. Digitale indfødte finder ikke rammerne på din arbejdsplads lige så vigtige som dig.

    Digital Kommunaldirektør

    Digitalisering gør, at man som kommunaldirektør ikke kan læne sig tilbage

    For ti år siden handlede digitalisering og it for en kommunaldirektør mest om at have gode relationer til Kommunedata, men den tid er forbi.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Årets businesscase-undersøgelse: Gevinsterne halter stadig!

    Gevinstrealisering halter stadig i virksomhederne. Men flere - også offentlige virksomheder - erkender, at en businesscase er vigtig, viser årets businesscase-undersøgelse.

    Management

    Forretningskritiske initiativer skal ledes og styres

    Store forretningskritiske initiativer skal styres, og Martin J. Ernst, partner i 1stroke, har tre bud på relevante styringsniveauer.

    Arbejdsgang

    Otte gode grunde til at arbejde med procesoptegning

    Procesoptegning er en disciplin, som fortjener langt større respekt, for procesoptimering giver en langt mere struktureret og kvalificeret tilgang til gevinstrealisering

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Temaer
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Effektbaseret indsats
      • Dataetik
      • Big Data & Disruption
      • Effektbaseret økonomistyring
      • Sundhed
    • Myndighed
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
    • Borgerdialog
      • Brugeroplevelse
    • Serviceydelser
      • Professionalisering
      • Brugeroplevelse
      • Målopfyldelse
    • Administration
      • Effektivisering
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
      • Om SamfundsDesign
      • Redaktion
      • Temaer
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Talegenkendelse i kommunerne
      • 15. november 2017
      • Kommune
      • Digitalisering
      • Digitaliseringsleder
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring

      Kan talegenkendelse mon bidrage til kommunernes arbejde?

      Danske kommuner fortsætter med at implementere talegenkendelse på trods af de udfordringer, der påvirker både medarbejdere og borgere og skaber bekymringer i forbindelse med valg af software.

      Talegenkendelse

      Talegenkendelse er stadig en tvivlsom succes i de danske kommuner. Foto: iStock

      Silja Vase Silja Vase
      Om Silja Vase

      Silja Vase studerer på kandidaten Digital Innovation og Ledelse, der udbydes af IT Universitetet i København, hvor hun underviser i datavisualisering og etnografi. Silja er junior forsker i det digitalt-etnografiske ETHOS Lab og forsker nu i menneskers brug af talegenkendelse i det offentlige. 

      Kontakt og følg Silja Vase

      • Email: sive@itu.dk

      Udvalgte artikler

      Se alle artikler af Silja Vase

      Talegenkendelse: Hvis man spørger de danske kommuner, hvorfor de indfører teknisk software, der er så ny – i hvert fald i offentlige organisationer – får man ofte svaret: "Fordi vi er en moderne kommune." Det efterlader spørgsmålet om, hvad "moderne" dækker over, og hvor rationel beslutningsprocessen for implementering af software er.

      Digitaliseringsstyrelsen mener, at de danske kommuner er "first movers", når det handler om brug af talegenkendelse (SRT).

      Derfor kan man forstå "moderne" som noget "nyt" og måske ikke altid som pragmatisk eller i det mindste kombineret med brug af fuldt udviklet teknologi.

      For at forstå first mover-implementeringen af teknologi og beslutningsprocessen bag dette bruger vi talegenkendelse som eksempel til at se nærmere på processen i en dansk kommune, som har startet et pilotprojekt op i efteråret 2016, hvor talegenkendelse indgår som en del af det daglige workflow.

      I 2016 beviste Stanford University, at talegenkendelse er op til tre gange hurtigere end indtastning, og derfor giver det mening for kommunen at købe softwaren, så man kan spare tid på administration.

      Som juniorforskere i ETHOS Lab på IT-Universitetet i København forventes det, at vi allerede har grundlæggende viden om organisatoriske forandringer i forbindelse med talegenkendelse eller lignende software.

      Desværre er det ikke tilfældet, og derfor er dette projekt motiveret af denne begrænsede viden. Formålet er at kunne bidrage med resultater, der kan føre til en mere evidensbaseret implementering af talegenkendelse i fremtiden. Vi fokuserer på, hvad der identificerer og kendetegner de sociale og teknologiske udfordringer, der opstår ved implementering af talekendelse i en dansk kommune.

      Talegenkendelse

      Så ... talegenkendelse, hvordan virker det?
      Vi spurgte to mentorer (de medarbejdere, der mødes med borgerne og skriver rapporter om udviklingen i deres sag ved hjælp af talegenkendelse), hvordan talegenkendelse har påvirket deres daglige arbejdsgang, og vi bad dem demonstrere, hvordan de bruger teknologien.

      Mirsk (firmaet bag talegenkendelsessoftwaren) angiver, at softwaren fungerer efter hensigten, men det er svært at definere, hvad "hensigten" er, når man konstaterer, at talegenkendelse udfordrer den daglige arbejdsgang efter mentorernes opfattelse.

      Det viser sig, at graden af tilfredshed er lav, fordi talegenkendelsessoftwaren betyder, at der skal bruges ekstra tid på at udarbejde rapporter i forhold til at skrive, og at dette fjerner værdifuld tid fra borgerne i stedet for at frigive tid fra papirarbejde.

      Da begrundelsen for implementeringen var at reducere tidsforbruget til dokumentation, skaber dette frustration blandt mentorerne i kommunen.

      Ifølge ledelsen i CFSE (Center for Familie, Social og Beskæftigelse) kan der være flere grunde til denne uheldige start på pilotprojektet, fx kvaliteten af forbindelsen og mentorernes færdigheder i at diktere tydeligt. Mentorerne fik dog ikke tilstrækkelig tid til at lære at udnytte talegenkendelsen optimalt, hvilket skabte frustration blandt medarbejderne og betød, at de enten brugte ekstra tid eller simpelthen opgav at bruge softwaren, fordi de ikke kunne se formålet.

      Det er meget vigtigt, at rapporterne er præcise, da de danner grundlag for borgernes status og fremtid. Det konkluderes, at den nuværende brug af talegenkendelse mindsker rigtigheden af rapporterne, og at det skaber negative konsekvenser for den pleje, der gives. Der er i CFSE mange mentorer, som er begejstrede for muligheden for at mindske tidsforbruget til dokumentation og i stedet bruge denne dyrebare tid på borgerne.

      Gennem vores undersøgelse har vi konstateret, at der mangler den fælles forståelse, som skabes via interaktion.

      Det skyldes, at mentorerne har nedprioriteret softwaren. Desuden er medarbejderne ikke sikre på de specifikke mål med talegenkendelsen, og de frygter, at den nedsatte dokumentationstid vil betyde færre ansatte.

      Fælles forståelse
      Brug af talegenkendelse giver et samspil mellem menneske og maskine, der forudsætter, at begge forstår målet eller deler samme intention for at få et produkt i en kvalitet, der er høj nok til, at man kan stole på den.

      Professor Lucy A. Suchman forklarer kommunikationen mellem menneske og maskine som handlinger, der afhænger af sociale og fysiske forhold, og hævder, at situationen er afgørende for forståelsen af disse handlinger. Fortolkningen af kommunikationen mellem menneske og maskine afgør alle faktorer, der påvirker forventningerne og har indflydelse på forståelsen af det fælles udgangspunkt. I vores eksempel med kommunen er forståelsen yderligere påvirket, fordi mentorerne er forpligtet til at tage del i processen med at forbedre softwaren ved at rapportere fejl, uden at de bliver informeret om de forskellige faser, som processen har.

      Et eksempel er, at det kræver en vis mængde af fejl, før fejlene rettes i systemet. Mens fejlene opsamles, sker der ingen ændring med hensyn til forbedring af systemet. Manglen på indsigt i denne fase og eksterne tekniske påvirkninger betød, at mentorerne oplevede de samme fejl gentagne gange, hvilket skabte modstand mod brug af talegenkendelse.

      Ifølge professor Marc Berg er processen med implementering af it i offentlige organisationer kompleks, og der er brug for en fælles forståelse hos alle involverede parter. Da CFSE har en udfordring med at få softwaren til at virke efter hensigten og er uklare, når det gælder den fælles retning og de fælles mål for brugen, bliver det vanskeligt at gennemføre pilotprojektet, og projektet er desværre ikke som lovet i stand til at sænke det nødvendige antal timer til udarbejdelse af journaler og rapporter med en time om ugen.

      Når tiden er inde
      Da analysen viser, at nøjagtigheden er udfordret, anvendes forskellige succeskriterier og handlinger. Det kan være, at softwaren er fuldt udviklet, men at den bliver udfordret på grund af de specifikke faglige forhold i kommunen, og at dette modvirker en vellykket brug af talegenkendelse.

      Udfordringerne i forbindelse med den tid, som bliver betragtet som pleje, samt sammenhængen mellem tid og nøjagtighed, og dermed også nøjagtighed og pleje, er et vedvarende problem, der kører i ring. Dette er muligvis årsagen til kommunens beslutning om at relancere softwaren, et par måneder efter at pilotprojektet blev indledt, og denne undersøgelse blev udført. Måske var kommunen for ivrig efter at være "moderne".

      PA Consulting Group påpeger, at næsten en tredjedel af de danske kommuner har erfaring med talegenkendelse, og det estimeres, at der ligger et stort potentiale i, at mentorerne ændrer deres arbejdsgang til at besøge borgere i deres private hjem. Ved at lade talegenkendelse indgå i den daglige arbejdsgang hos de sociale enheder i den offentlige sektor kan det blive en teknologisk ramme, der sparer tid og ressourcer.

      Det mest interessante aspekt er, at hvis talegenkendelse blev vellykket implementeret, kunne softwaren bruges af mentorerne i interaktion med borgerne, uden at det ville påvirke deres nuværende arbejdsrutiner. Hvis mentorerne arbejdede med softwaren sammen med borgerne, kunne det muligvis skabe en bedre forståelse af det sprog, der bruges i borgerrapporterne, og softwaren kunne fungere som et middel til at skabe en ny forbindelse mellem borgerne og det offentlige.

      Læs mere om talegenkendelse i danske kommuner

      Referencer: 

      • Berg, Marc (2003) Health Information Management – Integrating information technology in healthcare work. London.
      • MIRSK (2016) Talegenkendelse – Brug, Introduktion til MIRSK Talegenkendelse Version 0.2, Slutbrugertræning.
      • Suchman, Lucy A. (2007) Human-Machine Reconfigurations, Plans, and Situated Actions, Cambridge University Press, UK, 2nd Edition.
      • PA Consulting Group (2014) Digitaliseringsstyrelsen – Forudsætninger og barrierer for effektiv anvendelse af talegenkendelse i kommunerne.
      • Del
      Ann_foto_Den der hvisker
      Co-creation
      Artikel

      Fem trin til samskabelse

      Kommuner fra Morsø til Guldborgsund og fra Gentofte til Varde er begyndt at arbejde mere systematisk med samskabelse....

      • Kommune
      • Beslutningstager
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Professionalisering
      Digitalisering
      Tale til tekst
      Artikel

      Bristede forventninger: Tale-til-tekst gav ingen stor gevinst

      Selvom tanken er god, er der i praksis ofte for store problemer med at få talegenkendelse til at virke....

      • Kommune
      • Digitalisering
      • Digitaliseringsleder
      Andre læser også
      Herning Ekspressen

      Poul Venø: Selvbetjeningsløsninger skal være mere brugervenlige

      Co-creation

      Fem trin til samskabelse

      Baltazar Dydensborg - Radikal Ungdom

      Radikal Ungdom: Vi skal have indre frit marked for data

      Lønhåndtering
      Co-creation
      Artikel

      Fem trin til samskabelse

      Kommuner fra Morsø til Guldborgsund og fra Gentofte til Varde er begyndt at arbejde mere systematisk med samskabelse....

      • Kommune
      • Beslutningstager
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Professionalisering
      Ann_foto_Den der hvisker
      SamfundsDesign C/O EG A/S
      Lautrupvang 24, 2750 Ballerup
      +45 7013 2211
      Persondatapolitik