
Digitaliseringsstyrelsens første statusrapport over den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi beretter blandt andet, at der i 2016 blev der sendt over 100 mio.meddelelser med Digital Post til borgere og virksomheder.
Digitaliseringsstyrelsens første statusrapport over den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi beretter blandt andet, at der i 2016 blev der sendt over 100 mio.meddelelser med Digital Post til borgere og virksomheder.
Siden jeg afsluttede min uddannelse som journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1986, har jeg erhvervet mig en bred erfaring med forretningsudvikling, kommunikation og marketing, samt organisation og ledelse på både strategisk og operationelt niveau i privat og offentligt regi.
Jeg arbejder for EG, det offentlige Danmarks mest værdifulde samarbejdspartner, fordi vi tager medansvar for at udvikle den offentlige velfærd gennem digitalisering.
Som redaktør for SamfundsDesign er jeg altid på udkig efter spændende, vedkommende relevante historier om digitalisering af det offentlige Danmark. Så kontakt mig, hvis du sammen med os vil være med til at forankre den digitale forandring, der skal sikre velfærdssamfundet – og når vores børn bliver forældre.
Kontakt og følg Per Roholt
Digitaliseringsstyrelsen har offentliggjort den første statusrapport om Danmarks femte fællesoffentlige digitaliseringsstrategi, der blev lanceret i maj 2016.
Den første status efter 12 måneder viser, at en lang række af de 33 initiativer i digitaliseringsstrategien er sat igang.
Allerede nu er der også resultater af indsatsen, skriver Digitaliseringsstyrelsen på sin hjemmeside og peger blandt andet på hvidbogen om arkitektur for digitalisering.
Hvidbogen skal danne rammen for, hvordan it-systemer på tværs af staten, regionerne og kommunerne kan udveksle data. Desuden skrider arbejdet med udviklingen af de nye generationer af NemID, NemLog-in og Digital Post fremad. Der er gennemført leverandørdialog og projekterne er i gang med udarbejdelse af udbudsmaterialet, da projekterne skal sendes i udbud i løbet af det næste halve år. Endelig peger Digitaliseringsstyrelsen på, at der er gennemført en række informationskampagner om informationssikkerhed, bland andet om brugen af cookies på hjemmesider og information til danskerne om, hvordan man bedre kan beskytte sine data på nettet.
Statusredegørelse 2016 for den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi 2016- 2020 er den første og vil blive fulgt op hvert år frem til 2020.
Læs hele status for 2016 på Digitaliseringsstyrelsens hjemmeside.