• Om SamfundsDesign
  • Redaktion
  • Temaer
  • Myndighed
  • Borgerdialog
  • Serviceydelser
  • Administration
Søg
    • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    • Borgerinvolverende digitalisering
    • Effektbaseret indsats
    • Dataetik
    • Big Data & Disruption
    • Effektbaseret økonomistyring
    • Sundhed
    Mariehjemmene bryder gerne digitale grænser for beboernes livskvalitet

    Mariehjemmene bryder gerne digitale grænser for beboernes livskvalitet

    Er der grænser for mængden af digitale løsninger på social- og sundhedsområdet? Kun hvis det går ud over borgerens livskvalitet, mener Mariehjemmene.

    Jan Callesen, DF

    Et særligt it-ministerium? Tja, hvorfor egentlig ikke?

    Har Danmark brug for et it-ministerium. Det spørgsmål stiller SamfundsDesign de politiske partier på Christiansborg – og her er Dansk Folkepartis svar.

    Direktør Bo Mollerup, Socialt Lederforum

    Digitalisering: Bedre til at digitalisere privatlivet end arbejdslivet

    Har vi overskredet grænsen for digitalisering på socialområdet? Næppe, mener direktøren for Socialt Lederforum, der tvivler på, at grænsen findes.

    Læs flere artikler om Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    Stine Helles, Alternativet

    Danmark har brug for et ministerium for digital forbedring

    Har Danmark brug for et it-ministerium? Det spørgsmål stiller SamfundsDesign de politiske partier på Christiansborg – og her er Alternativets svar.

    Gitte Landors_2

    Digitalisering: Husk altid på værdierne!

    Hvor går grænsen for digitalisering af social- og sundhedsområdet? Grænsen går der, hvor værdierne ikke længere kan følge med, mener chefkonsulent Gitte Landors, Selveje Danmark.

    Jan Callesen, DF

    Et særligt it-ministerium? Tja, hvorfor egentlig ikke?

    Har Danmark brug for et it-ministerium. Det spørgsmål stiller SamfundsDesign de politiske partier på Christiansborg – og her er Dansk Folkepartis svar.

    Læs flere artikler om Borgerinvolverende digitalisering
    Aeldre

    Whitepaper – Bliv et af de effektive botilbud

    Kravet om effektive botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde. Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud.

    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    Digital Service

    Vi skylder borgerne digital service i verdensklasse

    Danmark har alle forudsætningerne for at fastholde den digitale førertrøje og sikre borgerne offentlig digital service i verdensklasse. Læs Johnny Iversens klumme.

    Læs flere artikler om Effektbaseret indsats
    Stine Helles, Alternativet

    Danmark har brug for et ministerium for digital forbedring

    Har Danmark brug for et it-ministerium? Det spørgsmål stiller SamfundsDesign de politiske partier på Christiansborg – og her er Alternativets svar.

    Cybercrime-sundhedssektoren

    Ny strategi skal beskytte sundhedssektoren mod hackere

    Sundhedssektoren er under angreb fra cyberkriminelle. Ny strategi skal forhindre hackernes angreb og beskytte borgernes sundhedsdata bedre. Læs hvordan i artikel af Danske Regioner.

    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Læs flere artikler om Dataetik
    Digital Borger

    For Danske Regioner handler 2019 om borgernes behov

    Hvad er tendenserne inden for offentlig digitalisering i 2019? SamfundsDesign har spurgt centerchef Mette Lindstrøm, Danske Regioner.

    Stine Helles, Alternativet

    Danmark har brug for et ministerium for digital forbedring

    Har Danmark brug for et it-ministerium? Det spørgsmål stiller SamfundsDesign de politiske partier på Christiansborg – og her er Alternativets svar.

    EG: Offentlig Digitalisering vil fokusere på sundhed

    EG: Offentlig digitalisering vil fokusere på sundhed i 2019

    Hvad er tendenserne inden for offentlig digitalisering i 2019? SamfundsDesign har spurgt divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Læs flere artikler om Big Data & Disruption
    Selvfølgelighedsledelse

    Selvfølgelighedsledelse blokerer for god ledelse

    Selvfølgelighedsledelse er fjenden i Per Nikolaj Bukhs nye bog om offentlig økonomistyring, Strategi og styring med effekt. Læs anmeldelse på SamfundsDesign.

    Rigtig embedsmand

    Rigtige (embeds)mænd laver en god businesscase

    En god businesscase er forudsætning for en effektiv gevinstrealisering. I det offentlige er man desværre både dårlig til at arbejde med businesscase og realisere gevinsterne.

    Erik S. Andersen
    Play

    Gevinstrealisering kræver fokus på tre områder

    Gevinstrealisering er målet for mange kommuner, når de investerer i it, men for ofte fokuserer man udelukkende på teknologi og glemmer at se på organisation og proces.

    Læs flere artikler om Effektbaseret økonomistyring
    Lægen tæt på patienten

    Sundhed: Digitale sundhedsløsninger kan gøre det fjerne nært

    Læs divisionsdirektør fra EG Johnny Iversens klumme om de digitale sundhedsløsninger, der skaber sundhed i det sammenhængende sundhedsvæsen tæt på patienten.

    Projekt HealthD360

    Sundhedssystemer skal formes af danskerne selv

    Kan vi skabe bedre sundhed ved at opsamle flere personlige data fra borgeren? Det skal et stort treårigt forskningsprojekt med fokus på sundhedssystemer med støtte fra Innovationsfonden klarlægge.

    Cybercrime-sundhedssektoren

    Ny strategi skal beskytte sundhedssektoren mod hackere

    Sundhedssektoren er under angreb fra cyberkriminelle. Ny strategi skal forhindre hackernes angreb og beskytte borgernes sundhedsdata bedre. Læs hvordan i artikel af Danske Regioner.

    Læs flere artikler om Sundhed
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    DatAmerika

    GDPR: God Bless DatAmerika!

    DatAmerika er det nye digitale kontinent, hvor borgeren har sin frihed i form af retten til at råde over egne data – via GDPR. DatAmerika er dog kun et af tre digitale kontinenter.

    GDPR-Thanx

    GDPR: Tak for skærpede dataregler

    GDPR bliver af mange betragtet som endnu et onde fra EU. Men LOS – Landsorganisationen for sociale tilbuds medlemsvirksomheder – er begejstret for GDPR.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Aeldre

    Whitepaper – Bliv et af de effektive botilbud

    Kravet om effektive botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde. Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud.

    Fælles Faglige Begreber

    Fælles Faglige Begreber: Meningsfuld og brugbar dokumentation

    Fælles Faglige Begreber har stort potentiale, mener programchef for digitale projekter på social- og ældreområdet, Gitte Duelund, KL. Læs mere om FFB, VUM og FSIII.

    Digital dødsanmeldelse

    Digital dødsanmeldelse hitter

    Mere end 1.000 kirkegårde er nu tilmeldt den fælles tjeneste for digital dødsanmeldelse, og 9 ud af 10 begravelseshandlinger bliver anmeldt digitalt.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Businesscasen: Fordi vi forvalter andre folks penge!

    Respekten for andre folks penge er vigtig, når man går i gang med at udarbejde den businesscase, der danner grundlag for et nyt projekt.

    Den 4.bølgeplan

    Digitaliseringsstyrelsen er godt tilfreds

    Digitaliseringsstyrelsens nye opgørelse viser, at løsningerne i den fjerde digitaliseringsbølge lever op til ønsket om, at 80 % af kommunikation mellem borger og det offentlige er digital.

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Brugeroplevelse
    SD_Dispensation for nemid

    Bedemandseffekten kan måske løse et digitalt problem

    Bedemandseffekten: Ældre borgere behøver ikke nødvendigvis at søge om dispensation fra at skulle bruge digitale selvbetjeningsløsninger.

    digitalisering

    Danskerne er trygge ved digitale løsninger – men der er plads til forbedring

    Danskerne er grundlæggende trygge ved at kommunikere digitalt med det offentlige.

    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    • Professionalisering
    • Brugeroplevelse
    • Målopfyldelse
    Affaldsrobotten Roberta

    Robot tager skraldet på plejecenteret

    Servicerobotten Roberta tager skraldet på plejecenter i Ikast-Brande Kommune

    Bo Mollerup ved skrivebordet

    Digitale forventninger til botilbud er overdrevne

    Sociale tilbud kan stadig digitalisere yderligere, men forventningerne til effektiviseringsgevinsterne er overdrevne, mener Socialt Lederforum.

    Effektive døgtilbud

    Mere effektive botilbud kan yde bedre omsorg

    Hvert år frem til 2020 skal kommunerne effektivisere driften med en milliard kroner, og det stiller store krav til effektivisering og digitalisering af den offentlige sektor.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    digitalisering

    Undersøgelse aflivede myter: Borgere værdsætter dokumentation

    Kan dokumentation være en vigtig medspiller i den meget individuelle proces, det er at komme videre i sit liv, når man er ramt af psykiske problemstillinger?

    Vores mentale barriere for, hvor meget teknologi vi accepterer i hverdagen, flytter sig hele tiden. Snart kan du  måske møde robotlægen.

    Bliver Mixed Reality en realitet i almen praksis?

    Kan Mixed Reality medvirke til bedre diagnoser og behandling hos de praktiserende læger og speciallæger? Det mener eksperter fra Microsoft og EG Healthcare.

    Pillerobot

    Nu får ældre en robot til at styre pillerne

    Robot skal håndtere medicin hos ældre borgere i eget hjem. Ni kommuner er gået sammen om køb af pillerobot og digitalisering

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    Effektmåling handler om valg

    Effektmåling skal skabe mening

    Effektmåling.Valg af værdisæt, når man måler på delmålene, kan virke som en triviel opgave, men det kan medføre store konsekvenser for det pædagogiske personales arbejde.

    KRAP-Digital

    Digital udgave af KRAP sælger sig selv

    KRAP, én af de mest udbredte udredningsmetoder på det specialiserede socialområde, kommer nu i en digital version i samarbejde med EG.

    Judges

    Pro & Con effektmåling på socialområdet

    Man får, hvad man beder om, og det man måler på, får man også ofte. Men er det så godt eller skidt?

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Effektivisering
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    Digital Service

    Vi skylder borgerne digital service i verdensklasse

    Danmark har alle forudsætningerne for at fastholde den digitale førertrøje og sikre borgerne offentlig digital service i verdensklasse. Læs Johnny Iversens klumme.

    Læs flere artikler om Effektivisering
    Digital-familie

    Gratis kilder til gode råd og information om GDPR

    GDPR er noget af en mundfuld for de fleste databeskyttelsesansvarlige, men flere offentlige hjemmesider tilbyder gratis gode råd og information.

    GDPR

    GDPR vil ændre hverdagen for dig og din it-leverandør

    Den 25. maj 2018 skal både du og din it-leverandør være klar til at overholde GDPR, EU's persondataforordning.

    De 12 vigtigste spørgsmål

    Kender du de 12 vigtigste spørgsmål til den dataansvarlige?

    Datatilsynet har offentliggjort 12 spørgsmål, som den dataansvarlig med fordel kan buge som forberedelse inden den nye databeskyttelsesforordning træder i kraft 25-05 2018.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Born Digital

    Er din arbejdsplads klar til de digitale indfødte?

    Digitale indfødte indtager arbejdspladsen i voksende omfang, og de kommer med nye krav og forventninger. Digitale indfødte finder ikke rammerne på din arbejdsplads lige så vigtige som dig.

    Digital Kommunaldirektør

    Digitalisering gør, at man som kommunaldirektør ikke kan læne sig tilbage

    For ti år siden handlede digitalisering og it for en kommunaldirektør mest om at have gode relationer til Kommunedata, men den tid er forbi.

    Digitale roller

    Kommunaldirektørens tre vigtige digitale roller

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Årets businesscase-undersøgelse: Gevinsterne halter stadig!

    Gevinstrealisering halter stadig i virksomhederne. Men flere - også offentlige virksomheder - erkender, at en businesscase er vigtig, viser årets businesscase-undersøgelse.

    Management

    Forretningskritiske initiativer skal ledes og styres

    Store forretningskritiske initiativer skal styres, og Martin J. Ernst, partner i 1stroke, har tre bud på relevante styringsniveauer.

    Arbejdsgang

    Otte gode grunde til at arbejde med procesoptegning

    Procesoptegning er en disciplin, som fortjener langt større respekt, for procesoptimering giver en langt mere struktureret og kvalificeret tilgang til gevinstrealisering

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Temaer
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Effektbaseret indsats
      • Dataetik
      • Big Data & Disruption
      • Effektbaseret økonomistyring
      • Sundhed
    • Myndighed
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
    • Borgerdialog
      • Brugeroplevelse
    • Serviceydelser
      • Professionalisering
      • Brugeroplevelse
      • Målopfyldelse
    • Administration
      • Effektivisering
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
      • Om SamfundsDesign
      • Redaktion
      • Temaer
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Poul Venø: Selvbetjeningsløsninger skal være mere brugervenlige
      • 01. november 2017
      • Kommune
      • Digitalisering
      • Digitaliseringsleder
      • Brugeroplevelse

      Poul Venø: Selvbetjeningsløsninger skal være mere brugervenlige

      Herning Kommune er en af landets mest digitale kommuner, selvom der stadig er et stykke vej at gå. En ny digitaliseringsstrategi med fokus på værdi og mere brugervenlige selvbetjeningsløsninger skal guide borgerne videre, mener kommunens it- og digitaliseringschef, Poul Venø.

      Herning Ekspressen

      Herning Kommune har i årevis haft fuld damp på digitaliseringstoget. Køreplanerne i form af bølgeplanerne er fulgt seriøst uden forsinkelser. Foto: Getty Images

      Per Roholt Per Roholt
      Om Per Roholt

      Siden jeg afsluttede min uddannelse som journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1986, har jeg erhvervet mig en bred erfaring med forretningsudvikling, kommunikation og marketing, samt organisation og ledelse på både strategisk og operationelt niveau i privat og offentligt regi.

      Jeg arbejder for EG, det offentlige Danmarks mest værdifulde samarbejdspartner, fordi vi tager medansvar for at udvikle den offentlige velfærd gennem digitalisering. Divisionen EG Citizen Solutions, hvor jeg arbejder, leverer innovative it-løsninger til det offentlige, baseret på bred forvaltningsfaglighed, dyb praksisviden og den nyeste digitale ekspertise kombineret med stor erfaring.

      Ud over tjansen som redaktør samfundsdesign er jeg Communication Manager i EG Citizen Solutions. Det betyder jeg indgår i arbejdet med planlægning og eksekvering af virksomhedens kommunikations- og marketingstrategi.

      Som redaktør for samfundsdesign er jeg altid på udkig efter spændende, vedkommende relevante historie rom digitalisering af det offentlige Danmark. Så kontakt mig, hvis du sammen med os vil være med til at forankre den digitale forandring, der skal sikre velfærdssamfundet – og når vores børn bliver forældre.

      Kontakt og følg Per Roholt

      • Email: peroh@eg.dk

      Udvalgte artikler

      VUM og DHUV

      Af: Per Roholt

      DHUM & VUM

      Amerikanerne elsker at måle: Men vi kan ikke ukritisk kopiere deres tilgang

      Af: Per Roholt

      Amerikanerne elsker at måle

      De humanoide velfærdsrobotter kommer

      Af: Per Roholt

      Robotter

      Se alle artikler af Per Roholt

      Digitalisering: Herning Kommune har i årevis haft fuld damp på digitaliseringstoget.

      Køreplanerne i form af bølgeplanerne er fulgt seriøst uden forsinkelser, og den midtjyske kommune har loyalt investeret timer og kræfter i både selvbetjeningsløsninger og store administrative systemer, der håndterer kommunens løn- og økonomistyring.

      Kommune-Ekspressen på heden har dog langt fra mistet damptrykket. For en ny digitaliseringsstrategi for 2017-2020 sikrer, at kommunen fortsat er med helt fremme.

      – Fremover vil vi fx stille relevante data fra vores digitale løsninger til rådighed for borgere og virksomheder, i det omfang det giver mening og værdi, blandt andet igennem SAPA og diverse apps, forklarer kommunens it- og digitaliseringschef, Poul Venø.

      It-løsninger skal skabe værdi og give mening
      Poul Venø

      Når Poul Venø skal forklare hovedtankerne i kommunens digitaliseringsstrategi, dukker ordet værdi op – igen og igen: 

      – Digitaliseringen betyder noget for os. Men vi har sat et klart fokus på de områder, hvor det skaber værdi for borgerne, for virksomhederne og for medarbejderne, når vi digitaliserer, forklarer Poul Venø.

      Ny digitaliseringsstrategi
      Kommunens nye digitaliseringsstrategi for 2017-2020 bygger da også på fire grundlæggende principper, der alle tager sigte på værdiskabelse – eller som kommunen formulerer det:  

      • Vi inddrager borgere og virksomheder, når det er muligt og giver værdi.
      • Vi går efter succes ved at tænke stort og starte småt.
      • Alle nye løsninger er brugervenlige og sikre.
      • Digitalisering skal altid give værdi.

      Poul Venø ved godt, at pæne ord i velmente strategier alene ikke gør hele forskellen.

      – Det afgørende har været, og er stadig, vores lederes og medarbejderes evne til at anvende digitalisering, hvor det giver værdi i praksis. For borgere og virksomheder er det som udgangspunkt ofte mere et spørgsmål om gode serviceoplevelser, end det er egentlige økonomiske fordele. 

      Hvad ser du som barriererne for den digitale udvikling i Herning Kommune?
      – Barriererne er faktisk få. Typisk er de opstået, fordi de første digitale løsninger ikke var særligt brugervenlige, hverken i forhold til borgere, virksomheder eller medarbejdere. Så barriererne er til at overkomme. Alle vil jo gerne bruge nye teknologiske løsninger. Ingen er modstander af forandringer. De nye løsninger skal bare give mening og værdi for brugerne.

      Problemet er, at der slet ikke var tænkt på brugervenlighed i de første digitaliseringsstrategier. Derfor var leverandørernes løsninger opbygget helt traditionelt med masser af funktionalitet på hvert eneste skærmbillede i stedet for kun at vise og præsentere de data og oplysninger, der var behov for på skærmen. 

      Hvad kan it-leverandørerne bidrage med for at skubbe på digitaliseringen i kommunen?
      – Fremtidige it-løsninger fra leverandørerne skal være brugervenlige. Som bruger skal man guides igennem sine valgmuligheder, så man får de oplysninger, som man har behov i den givne situation. 

      Og så skal leverandørerne udvikle it-løsninger, som let kan integreres med andre systemer, når behovet opstår. Selve teknologien skal kunne rumme løbende udvikling, så man hele tiden er på omgangshøjde med tidens mulige teknologi.

      Hvordan skal samspillet mellem det offentlige og de private it-leverandører fungere for at understøtte Herning Kommunes mål?
      – Vores dialog vil i hvert fald handle om, hvilken værdi vi sammen kan skabe for borgere, virksomheder og medarbejdere ved at udvikle, implementere og supportere en ny it-løsning.

      Desuden bliver samarbejdet med KOMBIT meget mere vigtigt fremover, så det vil Herning Kommune understøtte.

      Hvor Herning Kommune selv vil udvikle løsninger, tager vi udgangspunkt i vores fire digitale principper som grundlaget for dialogen med de private it-leverandører. De systemer, Herning Kommune vil udvikle selv, vil altid være i samarbejde med det private marked.

      Hvordan ser du digitaliseringen af kommunen udvikle sig i de kommende år?
      Udvikling i Herning Kommune vil tage udgangspunkt i den nye digitaliseringsstrategi. Derfor har vi fokus på at få etableret en "organisation, som kan navigere digitalt" – altså få en digital tænkning ind i dagligdagen og få det digitale ind i løsning af vores daglige opgaver i fagområderne.

      Vi kommer også til at vælge fra – fravælge systemer, som ikke giver værdi, så vi kan skabe nye løsninger. For et mål i digitaliseringsstrategien er at få udviklet automatisering af bl.a. de interne økonomidata og andre data ved brug af robotics.

      Derfor har vi fokus på at få etableret et formaliseret samarbejde med eksterne aktører som Open Data, der arbejder med områder som Smart City og Internet of Things (IOT).

      Hvordan vil I nå i mål med jeres store ambitioner for fremtiden?
      – Det er jo en løbende proces, hvor vi ikke har sat deadline på. Det er forandringer – nu bare med digitalisering som driver.

      Forandring er et rammevilkår i det offentlige, der konstant må forandre sig for at imødekomme de skiftende forventninger til service fra borgerne, virksomhederne og ikke mindst vores egne medarbejdere i fagområderne.

      Lige nu hedder forandringens årsag digitalisering. I tidernes morgen hed det EDB, så blev det it, og nu er det så digitalisering. Og ja – der er forskel. Nu anvender vi flere devices – smartphones, tablets, pc'er, her og nu-informationer, og vi er online 24-7-365. Vi skal hele tiden have evnen til at kunne forandre os – nu også med digitalisering som udgangspunkt.

      Kort om Herning
      Herning Kommune er efter kommunalreformen i 2007 en del af Region Midtjylland. Med sine 88.386 indbyggere er Herning den 12. største kommune i Danmark målt i forhold til indbyggertal.

      • Del

      Tilmeld dig nyhedsbrevet

      Få værdiskabende artikler, værktøjer og inspiration til digitalisering af den offentlige sektor. 

      Tilmeld dig her:

      Digital Forankring
      Digital_Arkitektur
      Artikel

      Offentlig digitalisering kræver korpsånd

      Efter 14 år er Hvidbog for Fællesoffentlig Digital Arkitektur blevet opdateret, uden at der dog er tale om chokerende nyskabelser....

      • Digitalisering
      • Digitaliseringsleder
      • Beslutningstager
      • Borgerinvolverende digitalisering
      Digitale Værktøjer
      Status Digitalisering
      Artikel

      Digitaliseringstoget er fortsat på sporet

      Status for den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi for 2016 viser, at en række af de 33 initiativer er sat igang....

      • Digitalisering
      • Borgerinvolverende digitalisering
      Brugerrejsen1_Colurbox
      Artikel

      Fem brugerrejser skal optimeres

      I Digitaliseringsstyrelsen har man gennem fem specifikke analyser sat gang i et tværoffentligt samarbejde om bedre digitale brugerrejser....

      • Borgerinvolverende digitalisering
      Brugerrejsen
      Artikel

      Rejsende brugervenlighed

      Servicedesign er kodeordet, for borgere og virksomheder skal opleve en mere brugervenlig og koordineret service, når deres ærinde går på tværs af digitale løsninger og myndigheder....

      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Brugeroplevelse
      Andre læser også
      Talentmassen hos topledere i det offentlige er meget stor

      Talentmassen i den offentlige topledelse er meget stor

      Gevinstrealisering_Havglimt

      Whitepaper: Gevinstrealisering i offentlige it-projekter

      Robot Tyra

      "Tyra" huserer i Odense

      Store og små projekter
      SamfundsDesign C/O EG A/S
      Lautrupvang 24, 2750 Ballerup
      +45 7013 2211
      Persondatapolitik