• Om SamfundsDesign
  • Redaktion
  • Temaer
  • Myndighed
  • Borgerdialog
  • Serviceydelser
  • Administration
Søg
    • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    • Borgerinvolverende digitalisering
    • Effektbaseret indsats
    • Dataetik
    • Big Data & Disruption
    • Effektbaseret økonomistyring
    • Sundhed
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    Effektivitet og kvalitet

    Effektivitet baner vejen for bedre kvalitet i botilbud

    Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud. For kravet om et effektivt botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde.

    Digitalisering kræver dialog

    Digitalisering kræver dialog med medarbejderne

    Digitalisering er en del af Hjørring Kommunes DNA. Deres erfaring med de mange projekter med digitalisering viser, at det kræver god dialog med medarbejderne.

    Læs flere artikler om Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    Juicing

    UXR 2: Del 2: Tænk brugerbehov først

    Læs om designfaserne discover, define, develop og deliver i andet afsnit i serien om UXR pg brugerbehov af UX ekspert Niels Pambi.

    Hjemmearbejde

    The Future of UXR: Life after COVID

    UX ekspert Niels Pambi har deltaget i UXRConf Anywhere 2020 og har samlet op på en række spændende findings om livet efter Covid 19.

    UX Reasearch

    UXR 1: Sæt dig i brugerens sted

    UXR er et felt, der lader dig komme helt tæt dine brugere, men det er samtidig også en disciplin med mange misforståelser og faldgruber. Følg vores artikelserie om UXR.

    Læs flere artikler om Borgerinvolverende digitalisering
    På besøg på tilbuddet Horisonten. Foto: Per Roholt

    Dokumentation er en del af praksis

    Selv om det skal gå stærkt, skal der være styr på dokumentationen. På Horisonten er socialfaglige digital dokumentation er en integreret del af praksis.

    Video fra Horisonten
    Play

    Digital dokumentation skal sikre kvalitet for tilbud i vækst

    Når det private tilbud vokser, kommer udfordringen: Hvordan fastholder man kvaliteten? God digital dokumentationspraksis og metoder er svaret.

    Faglige KvalitetsOplysninger 2

    FKO har forandret den sociale indsats på Frederiksberg

    En målrettet indsats for at skabe bedre liv gennem målbar udvikling med FKO betyder, at Frederiksberg Kommune nu står et helt nyt sted.

    Læs flere artikler om Effektbaseret indsats
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    social credit

    Sociale kreditsystemer er i vækst

    Rapport om sociale kreditter viser, at folk er klar til at dele deres private data og gerne vil lade regeringen overvåge deres sociale medieaktivitet af sikkerhedsmæssige årsager.

    IoT-udviklingen

    IoT-udviklingen: Som en Formel 1-racer uden sikkerhedsudstyr

    Tempoet på IoT-udviklingen er høj. Derfor følger IoT-sikkerheden ikke med, mener Gert Læssøe Mikkelsen, leder af Alexandra Instituttets Security Lab.

    Læs flere artikler om Dataetik
    Good advice

    Her er eksperternes digitaliseringsråd

    Eksperternes digitaliseringsråd er altid i høj kurs. Her har vi samlet syv gode råd om offentlig digitalisering i gratis whitepaper

    Kommunernes digitale fremtid

    Guide til kommunernes digitale fremtid

    Der er ingen grund til at frygte, at maskiner og kunstig intelligens overflødiggør menneskene i en digital fremtid. Download gratis whitepaper, og hent ny inspiration.

    Teknologi-radaren

    Høld øje med teknologi-radaren

    Digitale teknologier med potentiale til at disrupte den offentlige sektor dukker hele tiden op. Men der er en udfordring.

    Læs flere artikler om Big Data & Disruption
    Få både guld og grønne skove

    Guld og grønne skove er ingen modsætning

    I dette whitepaper får du viden om, hvordan du forankrer dine it-projekter forretningsmæssigt med fokus på teknologi, processer og organisation.

    Det gode it-projekt

    Det offentlige it-projekt, guldet og de grønne skove

    I dette whitepaper får du viden om, hvordan du forankrer dine it-projekter forretningsmæssigt med fokus på teknologi, processer og organisation.

    To døde sild

    Er den offentlige business case mon en død sild?

    For 8. år i træk gennemfører 1stroke en business case undersøgelse, og igen må konsulenthuset konkludere, at den offentlige business case halter.

    Læs flere artikler om Effektbaseret økonomistyring
    Nye vagtplansystemer

    Nye tider kræver nye vagtplansystemer

    Vagtplanekspert, Tobias Bøggild-Damkvist, beskriver hovedpunkter fra udviklingstendenserne og mulighederne inden for vagtplansystemer.

    Vagtplanlægning

    Se på vagtplanerne med friske øjne

    Vagtplanerne fra EG Optima fra Silkeborg Data tager udgangspunkt i behovet, så ressourcerne anvendes optimalt, og flere opgaver kan løses bedre og billigere.

    Business Intelligence for general practitioners

    Business Intelligence-løsning skal optimere brug af data i læge- og specialklinikker

    Strategisk samarbejde mellem to it-leverandører, TARGIT og EG, fører til ny Business Intelligence-løsning, der optimerer brug af data i læge- og specialklinikker.

    Læs flere artikler om Sundhed
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Fem gode it-råd_Colourbox

    Seks gode råd om it-sikkerhed i det offentlige

    Din organisations it-sikkerhed er aldrig bedre end det svageste led – nemlig medarbejderne. Her er seks gode råd om, hvad du særligt skal holde øje med.

    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    DatAmerika

    GDPR: God Bless DatAmerika!

    DatAmerika er det nye digitale kontinent, hvor borgeren har sin frihed i form af retten til at råde over egne data – via GDPR. DatAmerika er dog kun et af tre digitale kontinenter.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Aeldre

    Whitepaper – Bliv et af de effektive botilbud

    Kravet om effektive botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde. Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud.

    Fælles Faglige Begreber

    Fælles Faglige Begreber: Meningsfuld og brugbar dokumentation

    Fælles Faglige Begreber har stort potentiale, mener programchef for digitale projekter på social- og ældreområdet, Gitte Duelund, KL. Læs mere om FFB, VUM og FSIII.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Businesscasen: Fordi vi forvalter andre folks penge!

    Respekten for andre folks penge er vigtig, når man går i gang med at udarbejde den businesscase, der danner grundlag for et nyt projekt.

    Den 4.bølgeplan

    Digitaliseringsstyrelsen er godt tilfreds

    Digitaliseringsstyrelsens nye opgørelse viser, at løsningerne i den fjerde digitaliseringsbølge lever op til ønsket om, at 80 % af kommunikation mellem borger og det offentlige er digital.

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Brugeroplevelse
    SD_Dispensation for nemid

    Bedemandseffekten kan måske løse et digitalt problem

    Bedemandseffekten: Ældre borgere behøver ikke nødvendigvis at søge om dispensation fra at skulle bruge digitale selvbetjeningsløsninger.

    digitalisering

    Danskerne er trygge ved digitale løsninger – men der er plads til forbedring

    Danskerne er grundlæggende trygge ved at kommunikere digitalt med det offentlige.

    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    • Professionalisering
    • Brugeroplevelse
    • Målopfyldelse
    Ældrepleje og data

    Brugen af data stiger, men hvad med kvaliteten?

    Bedre udnyttelse af data er afgørende, hvis man vil optimere ældreplejen. Men det kræver, at frontmedarbejerne bliver bedre til at forstå data.

    Affaldsrobotten Roberta

    Robot tager skraldet på plejecenteret

    Servicerobotten Roberta tager skraldet på plejecenter i Ikast-Brande Kommune

    Bo Mollerup ved skrivebordet

    Digitale forventninger til botilbud er overdrevne

    Sociale tilbud kan stadig digitalisere yderligere, men forventningerne til effektiviseringsgevinsterne er overdrevne, mener Socialt Lederforum.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    digitalisering

    Recovery: Undersøgelse aflivede myter

    Recovery. Kan dokumentation være en vigtig medspiller i den meget individuelle recovery-proces, det er at komme videre i sit liv, når man er ramt af psykiske problemstillinger?

    Vores mentale barriere for, hvor meget teknologi vi accepterer i hverdagen, flytter sig hele tiden. Snart kan du  måske møde robotlægen.

    Bliver Mixed Reality en realitet i almen praksis?

    Kan Mixed Reality medvirke til bedre diagnoser og behandling hos de praktiserende læger og speciallæger? Det mener eksperter fra Microsoft og EG Healthcare.

    Pillerobot

    Nu får ældre en robot til at styre pillerne

    Robot skal håndtere medicin hos ældre borgere i eget hjem. Ni kommuner er gået sammen om køb af pillerobot og digitalisering

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    Effektmåling handler om valg

    Effektmåling skal skabe mening

    Effektmåling.Valg af værdisæt, når man måler på delmålene, kan virke som en triviel opgave, men det kan medføre store konsekvenser for det pædagogiske personales arbejde.

    KRAP-Digital

    Digital udgave af KRAP sælger sig selv

    KRAP, én af de mest udbredte udredningsmetoder på det specialiserede socialområde, kommer nu i en digital version i samarbejde med EG.

    Judges

    Pro & Con effektmåling på socialområdet

    Man får, hvad man beder om, og det man måler på, får man også ofte. Men er det så godt eller skidt?

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Effektivisering
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    IoT-sikkerhed

    Undgå at gøre IoT til de kriminelles slaraffenland

    Mere end 10 milliarder fysiske enheder er allerede forbundet via nettet. Desværre betyder det også, at det bliver mere attraktivt for hackere at forsøge at skaffe sig adgang til enhederne.

    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Læs flere artikler om Effektivisering
    Digital-familie

    Gratis kilder til gode råd og information om GDPR

    GDPR er noget af en mundfuld for de fleste databeskyttelsesansvarlige, men flere offentlige hjemmesider tilbyder gratis gode råd og information.

    GDPR

    GDPR vil ændre hverdagen for dig og din it-leverandør

    Den 25. maj 2018 skal både du og din it-leverandør være klar til at overholde GDPR, EU's persondataforordning.

    De 12 vigtigste spørgsmål

    Kender du de 12 vigtigste spørgsmål til den dataansvarlige?

    Datatilsynet har offentliggjort 12 spørgsmål, som den dataansvarlig med fordel kan bruge i arbejdet med databeskyttelsesforordning, der trådte i kraft 25-05 2018.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Born Digital

    Er din arbejdsplads klar til de digitale indfødte?

    Digitale indfødte indtager arbejdspladsen i voksende omfang, og de kommer med nye krav og forventninger. Digitale indfødte finder ikke rammerne på din arbejdsplads lige så vigtige som dig.

    Digital Kommunaldirektør

    Digitalisering gør, at man som kommunaldirektør ikke kan læne sig tilbage

    For ti år siden handlede digitalisering og it for en kommunaldirektør mest om at have gode relationer til Kommunedata, men den tid er forbi.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Årets businesscase-undersøgelse: Gevinsterne halter stadig!

    Gevinstrealisering halter stadig i virksomhederne. Men flere - også offentlige virksomheder - erkender, at en businesscase er vigtig, viser årets businesscase-undersøgelse.

    Management

    Forretningskritiske initiativer skal ledes og styres

    Store forretningskritiske initiativer skal styres, og Martin J. Ernst, partner i 1stroke, har tre bud på relevante styringsniveauer.

    Arbejdsgang

    Otte gode grunde til at arbejde med procesoptegning

    Procesoptegning er en disciplin, som fortjener langt større respekt, for procesoptimering giver en langt mere struktureret og kvalificeret tilgang til gevinstrealisering

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Temaer
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Effektbaseret indsats
      • Dataetik
      • Big Data & Disruption
      • Effektbaseret økonomistyring
      • Sundhed
    • Myndighed
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
    • Borgerdialog
      • Brugeroplevelse
    • Serviceydelser
      • Professionalisering
      • Brugeroplevelse
      • Målopfyldelse
    • Administration
      • Effektivisering
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
      • Om SamfundsDesign
      • Redaktion
      • Temaer
      • Big Data & Disruption
      • Mennesker - ikke IT - løser opgaver
      • 23. juni 2017
      • Digitalisering
      • Fagchef
      • Digitaliseringsleder
      • Beslutningstager
      • Løn
      • Økonomi
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Effektivisering
      • Effektbaseret økonomistyring

      It løser ikke opgaver, det gør mennesker

      Den succesfulde planlægning består af 70 procent ledelse og arbejdsgange og 30 procent it-system.

      Mennesker ikke IT

      Det er næppe en hemmelighed, at et it-system i sig selv ikke er garanti for, at opgaven bliver løst. Historien har vist flere eksempler på systemer, der bliver rullet tilbage, endda før de overhovedet er kommet i drift. Foto: Per Roholt

      Author Kirsten Folke
      Om Kirsten Folke

      Kirsten Folke har været konsulent hos EG Silkeborg Data siden 2011 og har arbejdet i sundhedsvæsenet i godt 30 år. En del af disse år som afdelingssygeplejerske og leder i Region Midt.

      Med afsæt i sin faglige baggrund og erfaringer fra sundhedsvæsenet driver Kirsten Folke forandringsprocesser i organisationer, så de bliver bedre til at indfri potentialet i blandt andet vagtplanlægning. Fokus ligger på ledelse, samarbejde og it. 

      Kontakt og følg Kirsten Folke

      • Email: kifol@sd.dk

      Udvalgte artikler

      Se alle artikler af Kirsten Folke

      Digitalisering: Dit it-system bliver ikke bedre end de data, du stopper i det. Organisationens vigtige viden ligger decentralt, og svarene findes ikke altid hos de øverste ledelseslag eller i administrationen. Det stiller krav til it-systemerne, der skal være fleksible og kunne samle viden op, hvor den er. Det stiller også krav til samarbejdet i organisationen – og det kræver øvelse.

      Det er næppe en hemmelighed, at et it-system i sig selv ikke er garanti for, at opgaven bliver løst. Historien har vist flere eksempler på systemer, der bliver rullet tilbage, endda før de overhovedet er kommet i drift. Et vagtplansystem er fx aldrig bedre end de mennesker, der bruger det. Denne artikel handler om digitalisering og om, hvordan et it-system virker endnu bedre, hvis organisationen bruger det som et værktøj til ledelse og samarbejde frem for udelukkende at anvende det som styringsværktøj.

      Hos EG Silkeborg Data leverer vi blandt andet it-systemer til løn- og vagtplanlægning til offentlige organisationer. På sundhedsområdet, som jeg har beskæftiget mig med gennem hele mit arbejdsliv, er reglerne ikke lige frem blevet forenklet med tiden, og it-systemer er en forudsætning for at styre grundplaner, særydelser, normperioder osv.

      Bruger man vagtplansystemet som styringsværktøj, er det lederen, planlæggeren eller en administrativ medarbejder, der arbejder med at få timerne til at gå op, samtidig med at opgaver hos borgerne skal løses optimalt. Dilemmaet med den tilgang er, at lederen ikke har den fjerneste mulighed for at vide, om ressourcerne bliver anvendt godt nok hos borgerne, eller – endnu værre – blot antager, at det har planlæggeren styr på. Resultatet bliver ofte, at der skal ændres så meget i planerne, at medarbejderne ender med at skulle have overarbejdstid til senere afspadsering eller udbetaling.

      Planlægning svarer til behovet
      Et godt eksempel er hjemmeplejen i Silkeborg, som jeg netop har besøgt. En hjemmepleje er aktivitetsbaseret og kører ikke med fast normering. Det betyder, at planlægningen afhænger af borgernes behov ude i hjemmene. Det giver mest velfærd for pengene, men det kan være en stor udfordring at få mængden af ressourcer til at stemme overens med det reelle behov for timer, samtidig med at opgaverne løses optimalt. 

      - Det er disponatorerne, der har fingeren på pulsen. De er ude hos borgerne, og de ved, hvornår behovet ændrer sig. Nogle dage skal vi være 20 på arbejde, og andre dage 26. Så meget kan behovet svinge. For os giver det derfor mest mening, at disponatorerne er med til at lægge vagtplanerne ud fra den grundplan, jeg har lagt. Den lægger vi sammen med vores erfaring samt et blik på sidste uge og hjælp fra historiske data, siger Kristina Hvid Nielsen, der er lokalleder hos Silkeborg Kommunes Hjemmepleje.

      Opgaven løses altså effektivt ved, at it-systemet fodres af den viden, der ligger helt ude hos borgeren.

      It-systemet er et fælles redskab
      Det lyder umiddelbart overkommeligt. It-systemet understøtter det på bedste vis. Både leder og medarbejder har mobil adgang til at se og registrere data, og systemet kan sættes op til de visninger, den enkelte afdeling ønsker.

      Men det, de er begyndt at gøre i Hjemmeplejen i Silkeborg, er en stor udfordring, der kræver ledelsesfokus og ledelsesopfølgning. Jeg har besøgt et hav af afdelinger i landets kommuner, og den egentlige udfordring ligger i organisationen. Det er et mindset, der skal indarbejdes, så planlægger og leder vænner sig til at være fælles om it-systemet.

      Dermed ikke sagt, at der skal indføres et anarki, hvor alle har adgangsrettigheder til planlægningssystemet. I organisationerne arbejder vi med at definere de forskellige roller og arbejdsgange og udfordrer gamle rutiner og kutymer. Der er fokus på relevante ledelsesbeslutninger, som kan optimere planlægningen og gøre hverdagen lettere for planlæggere og medarbejdere. Det er vigtigt for det gode arbejdsmiljø, at medarbejderne ved, at der er styr på planlægningen, og at medarbejderne får den honorering, de har krav på.

      - Vi har alle sammen vores kompetencer og viden, og selvom det i sidste ende er mig som leder, der er ansvarlig for vagtplanen, bliver den til i tæt samarbejde med disponatorer og medarbejdere. Jeg starter med at lægge en grundplan ind, og så arbejder mine kolleger videre. Dermed er planen ikke en formodning, vi styrer efter, men et rigtigt og realistisk billede. Desuden er det en fælles opgave, at der bliver afholdt afspadsering og ferie, og den involvering betyder meget for trivslen, siger Kristina Hvid Nielsen.

      70 procent ledelse og arbejdsgange, 30 procent it-system
      Kristina Hvid Nielsen og hendes kolleger vurderer, at den succesfulde planlægning består af 70 procent ledelse og arbejdsgange og 30 procent it-system. Det handler altså om menneskene og deres samarbejde om den viden, der er i organisationen. Jeg anbefaler altid at placere et tydeligt ejerskab på data og klare rollefordelinger som det første.

      Mange organisationer bruger eksempelvis udelukkende systemet til lønindberetning og drager ikke nytte af planlægningsfaciliteterne. Men som erfaringerne fra Silkeborg Hjemmepleje også er et tydeligt bevis for, kan flere arbejdsgange blive overflødige, og flere gevinster ligger lige om hjørnet, hvis man samarbejder om systemet, frem for at det bliver et styringsværktøj.

      - Rollefordelingen har gjort, at planlægningsprocessen er blevet forenklet. Planerne er bedre, og det giver i sidste ende langt bedre borgerservice. Desuden kan vi som arbejdsgiver nu tilbyde langt større gennemsigtighed, og det skaber tillid. Som medarbejder kan du meget hurtigere få svar på, om du kan holde en akut fridag. Hvor medarbejderen før skulle omkring lønkontoret, hvor tiden jo registreres bagud, fremgår det nu med det samme af vores system, hvor mange afspadserings- eller feriedage, man som medarbejder har tilbage. Det gør en forskel, at valide data ligger hos os i den afdeling, der kender data og baggrunden for dem, og som har mulighed for at optimere dem, siger Kristina Hvid Nielsen.

      It som langsigtet investering
      Der må naturligvis forventes en gevinst i at udbetale færre overarbejdstimer og nedbringe behovet for vikarer. Dette er dog blot en sideeffekt af de fordele, der ligger i den decentrale tilgang til it-systemet. At have en arbejdsplan, der holder, og som man kan planlægge efter, gør noget godt for arbejdsmiljøet, og det er udtryk for god datakvalitet i integrationen til andre systemer.

      - Som ledelse skal vi se på it som en langsigtet investering. Selvom vi muligvis vil opnå en besparelse allerede i år 1, er det vigtigste for mig, at vi kan udføre et bedre stykke arbejde end før, og at arbejdsmiljøet bliver forbedret. Og denne transparens/gennemsigtighed på vagtplanen betyder meget for den enkelte medarbejder.

      Hvis jeg investerer i andet velfærdsteknologi – en robotstøvsuger for eksempel – forventer jeg jo heller ikke, at den tjener sig hjem den første måned, og der er en lang række faktorer omkring funktionen, der også bliver påvirket positivt, siger John Andersen, der er leder af administration, it og økonomi inden for Hjemmeplejen i Silkeborg. 

      • Del
      Offentlige Eksperter
      Gevinstrealisering
      Artikel

      Baggrund: Kom i mål med gevinstrealisering i den offentlige sektor

      Kommunerne har gennem de seneste år oplevet et stigende budgetpres, blandt andet affødt af den demografiske udvikling...

      • Kommune
      • Region
      • Digitaliseringsleder
      • Beslutningstager
      • Løn
      • Økonomi
      • Målopfyldelse
      • Effektbaseret økonomistyring
      professionelle_servicefag_inkasso_COLOURBOX1147503.jpg
      Artikel

      Fang fuglene på taget

      Alt for ofte ender digitaliseringsprojekternes store visioner om en mere effektiv organisation og færre omkostninger med det rene ingenting....

      • Digitaliseringsleder
      • Beslutningstager
      • Løn
      • Økonomi
      • Målopfyldelse
      • Effektbaseret økonomistyring
      Andre læser også
      Arbejdsgang

      Otte gode grunde til at arbejde med procesoptegning

      Dataetik_14_Colourbox

      Individer skal selv styre deres sundhedsdata

      Ituklippede betalingskort

      Effektbaseret økonomistyring – kommunernes nye sort

      Store og små projekter
      SamfundsDesign C/O EG A/S
      Lautrupvang 24, 2750 Ballerup
      +45 7013 2211
      Persondatapolitik