• Om SamfundsDesign
  • Redaktion
  • Temaer
  • Myndighed
  • Borgerdialog
  • Serviceydelser
  • Administration
Søg
    • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    • Borgerinvolverende digitalisering
    • Effektbaseret indsats
    • Dataetik
    • Big Data & Disruption
    • Effektbaseret økonomistyring
    • Sundhed
    Digitalisering - Skandale

    Digitalisering: Sådan undgår du at ende på forsiden

    Et tæt og respektfuldt partnerskab mellem kunde og leverandør kan være en vej uden om formiddagsbladenes forsider, når det handler om digitalisering.

    SKI1

    Selv komplekse it-indkøb er lettere på SKI

    SKI er sat i verden for at gøre offentlige indkøb bedre og billigere. Selv komplekse it-køb er både lettere og billigere på SKI rammeaftaler.

    Digitalisering - Forventningsafstemning

    Digitalisering: Sådan bruger du din business case bedst

    En god business case kan vise gevinsten af dit it-projekt, men nogle projekter især hvis de involverer digitalisering er rigtig svære at måle på.

    Læs flere artikler om Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    Coding class Odense

    Kodning er lige så vigtig som engelsk for folkeskolen

    Tusindvis af skolelever har været igennem et 5-dages undervisningsforløb, Coding Class. Her lærer de at kode og løse kreative opgaver - og de elsker det.

    Digitalisering - Brugerdreven

    Digitalisering: Sådan sikrer du, at brugerne er med dig – hele vejen

    Mange borgere har dårlige oplevelser med offentlige it-systemer, og det kan gå ud over tiltroen til digitalisering og nye it-systemer.

    Innorun _ Photo by Noah Buscher on Unsplash

    InnoRun19 skal kreere nye digitale velfærdsløsninger

    Hvordan kan vi komme op med helt nye innovative og digitale velfærdsløsninger? InnoRun19 er måske en del af svaret.

    Læs flere artikler om Borgerinvolverende digitalisering
    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Fokus på effekt

    Både leverandør og kunde bør fokusere på effekt

    Det offentlige bør i højere grad benytte sig af muligheden for at udvide den grundlæggende leverancekontrakt med en tillægskontrakt, der fokuserer på effekt.

    Mor og barn

    Faglighed og effektivitet kan supplere hinanden

    Hvert år skal de offentlige dag- og døgntilbud levere mere og bedre kvalitet for de samme penge. Kan det lade sig gøre at bevare kvaliteten og yde mere? Ja.

    Læs flere artikler om Effektbaseret indsats
    Alex_Vanopslagh-Fotograf_Steen_Brogaard

    Digitaliseringen må ikke knægte borgernes frihedsrettigheder

    Digitaliseringen hænger sammen med lovgivningen generelt og vi må ikke gå på kompromis med borgernes frihedsrettigheder, mener Liberal Alliance.

    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Læs flere artikler om Dataetik
    Poul Venø, Herning Kommune

    Mobilen ændrer den offentlige sektor

    Alle taler om AI og droner som det nye sort, men det er mobilien, der lige nu innoverer den offentlige sektor. Tag med på besøg hos en mobil-elsker i Herning.

    Steffen Rugtved

    Smart digitalisering er et slow-fix

    Digitalisering kan være det slow-fix, der gør det muligt for kommunerne at levere mere og bedre ydelser på handicap- og psykiatriområdet.

    Jakob Svejgaard

    Schyyy – ikke et ord om digitalisering!

    Da Danmark fik en ny regering, fik den ikke en ny digitaliseringsstrategi. I det hele taget er regeringen noget tavs om sine planer for digitalisering.

    Læs flere artikler om Big Data & Disruption
    Business case som legitimering

    Business case skal ofte legitimere trufne valg

    Alt for ofte er beslutningen om at foretage et indkøb allerede truffet, når en business case skrives. Og derfor bliver den tilpasset, så enderne mødes – også selvom det ikke svarer til virkeligheden.

    Selvfølgelighedsledelse

    Økonomistyring: Selvfølgelighedsledelse blokerer for god ledelse

    Selvfølgelighedsledelse er fjenden i Per Nikolaj Bukhs nye bog om offentlig økonomistyring, Strategi og styring med effekt. Læs anmeldelse på SamfundsDesign.

    Rigtig embedsmand

    Rigtige (embeds)mænd laver en god businesscase

    En god businesscase er forudsætning for en effektiv gevinstrealisering. I det offentlige er man desværre både dårlig til at arbejde med businesscase og realisere gevinsterne.

    Læs flere artikler om Effektbaseret økonomistyring
    Planning and roster

    Stigende fokus på vagtplanlægning og ressourcestyring

    Vagtplanlægning og ressourcestyring er hotte emner både herhjemme og i udlandet. Læs næste artikel i vores serie om strategisk vagtplanlægning.

    ØA2020 og EG Optima

    Hvordan sætter vi patienten i centrum for vores personaleplanlægning?

    Alle vil gerne sætte patienten i centrum for behandlingen, men det kræver større fokus på personaleplanlægning og arbejdstidstilrettelæggelse.

    Stop - tænk - tjek

    Medicinsikkerhed: STOP. TÆNK. TJEK.

    Syv lægemider udgør en særlig fare for vores medicinsikkerhed. Derfor er de i fokus i en ny kampagne fra Styrelsen for Patientsikkerhed.

    Læs flere artikler om Sundhed
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Fem gode it-råd_Colourbox

    Seks gode råd om it-sikkerhed i det offentlige

    Din organisations it-sikkerhed er aldrig bedre end det svageste led – nemlig medarbejderne. Her er seks gode råd om, hvad du særligt skal holde øje med.

    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    DatAmerika

    GDPR: God Bless DatAmerika!

    DatAmerika er det nye digitale kontinent, hvor borgeren har sin frihed i form af retten til at råde over egne data – via GDPR. DatAmerika er dog kun et af tre digitale kontinenter.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Aeldre

    Whitepaper – Bliv et af de effektive botilbud

    Kravet om effektive botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde. Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud.

    Fælles Faglige Begreber

    Fælles Faglige Begreber: Meningsfuld og brugbar dokumentation

    Fælles Faglige Begreber har stort potentiale, mener programchef for digitale projekter på social- og ældreområdet, Gitte Duelund, KL. Læs mere om FFB, VUM og FSIII.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Businesscasen: Fordi vi forvalter andre folks penge!

    Respekten for andre folks penge er vigtig, når man går i gang med at udarbejde den businesscase, der danner grundlag for et nyt projekt.

    Den 4.bølgeplan

    Digitaliseringsstyrelsen er godt tilfreds

    Digitaliseringsstyrelsens nye opgørelse viser, at løsningerne i den fjerde digitaliseringsbølge lever op til ønsket om, at 80 % af kommunikation mellem borger og det offentlige er digital.

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Brugeroplevelse
    SD_Dispensation for nemid

    Bedemandseffekten kan måske løse et digitalt problem

    Bedemandseffekten: Ældre borgere behøver ikke nødvendigvis at søge om dispensation fra at skulle bruge digitale selvbetjeningsløsninger.

    digitalisering

    Danskerne er trygge ved digitale løsninger – men der er plads til forbedring

    Danskerne er grundlæggende trygge ved at kommunikere digitalt med det offentlige.

    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    • Professionalisering
    • Brugeroplevelse
    • Målopfyldelse
    Ældrepleje og data

    Brugen af data stiger, men hvad med kvaliteten?

    Bedre udnyttelse af data er afgørende, hvis man vil optimere ældreplejen. Men det kræver, at frontmedarbejerne bliver bedre til at forstå data.

    Affaldsrobotten Roberta

    Robot tager skraldet på plejecenteret

    Servicerobotten Roberta tager skraldet på plejecenter i Ikast-Brande Kommune

    Bo Mollerup ved skrivebordet

    Digitale forventninger til botilbud er overdrevne

    Sociale tilbud kan stadig digitalisere yderligere, men forventningerne til effektiviseringsgevinsterne er overdrevne, mener Socialt Lederforum.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    digitalisering

    Recovery: Undersøgelse aflivede myter

    Recovery. Kan dokumentation være en vigtig medspiller i den meget individuelle recovery-proces, det er at komme videre i sit liv, når man er ramt af psykiske problemstillinger?

    Vores mentale barriere for, hvor meget teknologi vi accepterer i hverdagen, flytter sig hele tiden. Snart kan du  måske møde robotlægen.

    Bliver Mixed Reality en realitet i almen praksis?

    Kan Mixed Reality medvirke til bedre diagnoser og behandling hos de praktiserende læger og speciallæger? Det mener eksperter fra Microsoft og EG Healthcare.

    Pillerobot

    Nu får ældre en robot til at styre pillerne

    Robot skal håndtere medicin hos ældre borgere i eget hjem. Ni kommuner er gået sammen om køb af pillerobot og digitalisering

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    Effektmåling handler om valg

    Effektmåling skal skabe mening

    Effektmåling.Valg af værdisæt, når man måler på delmålene, kan virke som en triviel opgave, men det kan medføre store konsekvenser for det pædagogiske personales arbejde.

    KRAP-Digital

    Digital udgave af KRAP sælger sig selv

    KRAP, én af de mest udbredte udredningsmetoder på det specialiserede socialområde, kommer nu i en digital version i samarbejde med EG.

    Judges

    Pro & Con effektmåling på socialområdet

    Man får, hvad man beder om, og det man måler på, får man også ofte. Men er det så godt eller skidt?

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Effektivisering
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Læs flere artikler om Effektivisering
    Digital-familie

    Gratis kilder til gode råd og information om GDPR

    GDPR er noget af en mundfuld for de fleste databeskyttelsesansvarlige, men flere offentlige hjemmesider tilbyder gratis gode råd og information.

    GDPR

    GDPR vil ændre hverdagen for dig og din it-leverandør

    Den 25. maj 2018 skal både du og din it-leverandør være klar til at overholde GDPR, EU's persondataforordning.

    De 12 vigtigste spørgsmål

    Kender du de 12 vigtigste spørgsmål til den dataansvarlige?

    Datatilsynet har offentliggjort 12 spørgsmål, som den dataansvarlig med fordel kan buge som forberedelse inden den nye databeskyttelsesforordning træder i kraft 25-05 2018.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Born Digital

    Er din arbejdsplads klar til de digitale indfødte?

    Digitale indfødte indtager arbejdspladsen i voksende omfang, og de kommer med nye krav og forventninger. Digitale indfødte finder ikke rammerne på din arbejdsplads lige så vigtige som dig.

    Digital Kommunaldirektør

    Digitalisering gør, at man som kommunaldirektør ikke kan læne sig tilbage

    For ti år siden handlede digitalisering og it for en kommunaldirektør mest om at have gode relationer til Kommunedata, men den tid er forbi.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Årets businesscase-undersøgelse: Gevinsterne halter stadig!

    Gevinstrealisering halter stadig i virksomhederne. Men flere - også offentlige virksomheder - erkender, at en businesscase er vigtig, viser årets businesscase-undersøgelse.

    Management

    Forretningskritiske initiativer skal ledes og styres

    Store forretningskritiske initiativer skal styres, og Martin J. Ernst, partner i 1stroke, har tre bud på relevante styringsniveauer.

    Arbejdsgang

    Otte gode grunde til at arbejde med procesoptegning

    Procesoptegning er en disciplin, som fortjener langt større respekt, for procesoptimering giver en langt mere struktureret og kvalificeret tilgang til gevinstrealisering

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Temaer
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Effektbaseret indsats
      • Dataetik
      • Big Data & Disruption
      • Effektbaseret økonomistyring
      • Sundhed
    • Myndighed
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
    • Borgerdialog
      • Brugeroplevelse
    • Serviceydelser
      • Professionalisering
      • Brugeroplevelse
      • Målopfyldelse
    • Administration
      • Effektivisering
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
      • Om SamfundsDesign
      • Redaktion
      • Temaer
      • Big Data & Disruption
      • Kræver "verdensklasse" ensartet digital kommunikation?
      • 30. november 2018
      • Borgerinvolverende digitalisering

      Kræver "verdensklasse" ensartet digital kommunikation?

      Sådan siger regeringen, men det er delvist vrøvl, mener Dennis Jon Rostrup, EG.

      Regler for digital selvbetjening

      Mange ældre danskere har taget digitaliseringen til sig og bruger de digitale muligheder flittigt, men derfor mener regeringen alligevel, at der er brug for øget standardisering. Foto: Getty Images

      Per Roholt Per Roholt
      Om Per Roholt

      Siden jeg afsluttede min uddannelse som journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1986, har jeg erhvervet mig en bred erfaring med forretningsudvikling, kommunikation og marketing, samt organisation og ledelse på både strategisk og operationelt niveau i privat og offentligt regi.

      Jeg arbejder for EG, det offentlige Danmarks mest værdifulde samarbejdspartner, fordi vi tager medansvar for at udvikle den offentlige velfærd gennem digitalisering.

      Som redaktør for SamfundsDesign er jeg altid på udkig efter spændende, vedkommende relevante historier om digitalisering af det offentlige Danmark. Så kontakt mig, hvis du sammen med os vil være med til at forankre den digitale forandring, der skal sikre velfærdssamfundet – og når vores børn bliver forældre.

      Kontakt og følg Per Roholt

      • Email: peroh@eg.dk

      Udvalgte artikler

      VUM og DHUV

      Af: Per Roholt

      DHUM & VUM

      Amerikanerne elsker at måle: Men vi kan ikke ukritisk kopiere deres tilgang

      Af: Per Roholt

      Amerikanerne elsker at måle

      De humanoide velfærdsrobotter kommer

      Af: Per Roholt

      Robotter

      Se alle artikler af Per Roholt

      Leverandørerne har i flere år arbejdet efter fælles retningslinjer, så hvorfor forsøger vi ikke i stedet at udbrede kendskabet og brugen af de eksisterende løsninger i stedet for at udarbejde nye "styleguides"?

      Det spørgsmål stiller seniorkonsulent Dennis Jon Rostrup, EG, der har set grundigt på innovationsministerens ønske om mere ensartet digital kommunikation i det offentlige.

      Helt centralt i regeringens nye reformudspil "Digital service i verdensklasse" står ønsket om, at nye digitale selvbetjeningsløsninger skal følge ensartede og genkendelige regler.

      – Der skal være de samme muligheder for at få hjælp, vejledning eller klare sine ærinder på anden vis, hvis man ikke har mulighed for at anvende de digitale løsninger. Mange ældre danskere har taget digitaliseringen til sig og bruger de digitale muligheder flittigt.

      Men der er stadigvæk borgere, som har det svært med de digitale løsninger. De skal fortsat have støtte og hjælp, når digitaliseringen bliver mulig på nye områder, hedder det i reformudspillet, der foreslår at indføre ensartede krav for digital kommunikation, som følger det koncept, der er indført med de fire bølgelove om digital selvbetjening.

      Forslaget lyder besnærende

      Hos Danmarks største leverandør af selvbetjeningsløsninger bliver forslaget dog mødt med skepsis:

      – Slotsholmen har tilsyneladende en besnærende drøm om, at man fra centralt hold kan opstille en fuldstændig fix og færdig model for, hvordan en idealtypisk selvbetjeningsløsning skal tage sig ud, og hvordan den vil blive mødt af forskellige borgersegmenter og "personer".

      Virkeligheden er dog ofte, at det ikke er lige så nemt at brugervenlighedsteste og implementere – som at drømme sig frem, siger seniorkonsulent Dennis Jon Rostrup, EG.

      Slotsholmen har tilsyneladende en besnærende drøm om, at man fra centralt hold kan opstille en fuldstændig fix og færdig model for, hvordan en idealtypisk selvbetjeningsløsning skal tage sig ud. Seniorkonsulent Dennis Jon Rostrup, EG

      Han mener ligefrem, at regeringen i sin kamp for at tage patent på, hvad den gode selvbetjeningsløsning er – og standardisere og harmonisere for enhver pris – risikerer at ofre leverandørernes viden om deres brugere og deres kreativitet.

      – Vi vil derfor gerne opfordre til, at man denne gang går i dialog med leverandørerne for at finde frem til nogle fornuftige og gode principper for brugervenlig digital selvbetjening – fremfor at trække en færdigstrikket, lidt kikset og lidt for lille striktrøje ned over hovederne på os, siger Dennis Jon Rostrup, der er en af EG's eksperter i digital selvbetjening:

      EG har lige som de fleste konkurrenter bygget sine digitale selvbetjeningsløsninger på egen selvbetjeningsplatform.

      – Vores platform kan hurtigt tilpasses de forskellige krav til udtryk og form, der stilles til de løsninger, der publiceres på borger.dk og Virk.dk, og vi har lige fra den første bølgelov rullede ud over landet været med til at sikre, at brugerne af vores selvbetjeningsløsninger skulle mødes af det samme udtryk, uanset hvilken løsning de benyttede.

      Så jeg mener faktisk, at vi og andre leverandører på markedet allerede er i fuld gang med at tilbyde ensartede og standardiserede forløb på tværs af alle områder, siger Dennis Jon Rostrup, der dog er enig med regeringen i, at det er en stor fordel for brugere af digital selvbetjening, at opbygning, design og "Look and Feel" ikke varierer fra selvbetjeningsforløb til selvbetjeningsforløb.

      Læs artikel: Servicedesign skal skabe den gode brugeroplevelse

      Følger allerede fælles regler

      Allerede i den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi fra 2011-2015 implementerede man designmanualer, som skulle følges af alle leverandører, der bød sig til med digitale selvbetjeningsløsninger på borger.dk og Virk.dk.

      EG har fx udviklet en løsning "Smart Designer" baseret på blandt andet disse retningslinjer, som gør det muligt for kommunerne at udvikle deres egne selvbetjeningsløsninger.

      – Jeg synes selv, vi har skabt de digitale selvbetjeningsløsningers svar på LEGO. Vi har lavet klodserne, og vores kunder kan så sætte dem sammen, som de ønsker.

      Den store efterspørgsel på løsningen viser, at vi har ramt et reelt behov. Samtidig er sådan en gør-det-selv-løsning ikke i modstrid med regeringens ønske om øget standardisering og ensartethed. Men det understreger, at der er et behov for at tilgodese de mange og forskelligartede krav, der stilles til fleksibel selvbetjening ude i kommuner og regioner, mener Dennis Jon Rostrup, der på den baggrund overvejer, om regeringen var bedre tjent med at bruge krudtet andre steder end på ensartede regler:

      – Det er bemærkelsesværdigt, at man fra centralt hold igen og igen fokuserer på, at man ønsker at sætte rammerne for, hvad god digital selvbetjening er, mens man ikke nævner meget om, hvad man vil gøre for at sætte fokus på, hvordan vi kan få den store restgruppe af borgere til rent faktisk at benytte de digitale selvbetjeningsløsninger?

      De helt unge og de helt gamle benytter ikke løsningerne i særlig høj grad. Hvorfor? Ofte ligger der en indirekte formodning om, at det er fordi, at løsningerne er tunge og besværlige at bruge, men det er der ikke bevis for.

      Det kan også være, at man ikke ved, at løsningerne findes, og hvor man skal finde dem? I EG mener vi i hvert fald, at der ligger et potentiale i at oplyse mere intensivt om løsningerne, fx om hvor de findes, og om hvilken værdi de giver, når man bruger dem – og ikke mindst hvordan man bruger dem.

      Derfor er det også glædeligt at se, at regeringen trods alt også lægger op til en kampagne rettet mod de unges færden på nettet som digitale borgere.

      For der er intet, der tyder på, at mere ensartethed og standardisering vil føre til en yderligere digitalisering af det offentlige, hvis man med yderligere digitalisering mener, at flere borgere vil blive digitale eller benytte de digitale selvbetjeningsløsninger.

      Digitaliseringsgrad handler mere om at kunne se værdien ved at bruge nye teknologier – og om at de digitale selvbetjeningsløsninger er nemme og intuitive at bruge – end den handler om ensartethed på tværs af de digitale selvbetjeningsløsninger, siger Dennis Jon Rostrup, EG.

      Læs artikel: Servicedesign: Designsprint skabte opbakning til nyt sundhedsmodul

      På vej med offentlig styleguide

      Foreløbig er det dog fortsat regeringens officielle politik på området at få udarbejdet en fælles "styleguide" for myndighedernes selvbetjeningsløsninger.

      Styleguiden skal sætte rammer for løsningernes brugervenlighed og kvalitet og dermed bidrage til, at selvbetjeningsløsningerne er konsistente og genkendelige på tværs af myndigheder.

      Læs mere: Gør borgerservice enkel med EG Selvbetjening

      Læs artikel: Kommunernes digitaliseringsgrad kan stadig forbedres

      Læs mere: Se vores tema om servicedesign

      • Del

      Tag del i den digitale transformation ...

      Få værdiskabende artikler, værktøjer og inspiration til digitalisering af den offentlige sektor. Modtag nyhedsbrev én gang om ugen med de tre nyeste artikler. Intet andet.


      Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik. Læs vilkår
      Bliv proceskonsulent med EG
      Andre læser også
      Digital service i verdensklasse

      Regeringen booster digitaliseringen

      Design sprint Odense

      Servicedesign: Tre gode råd om arbejdet med design sprints

      Connected Living

      Connected living – et marked med uendelige muligheder?

      EG SD BI
      SamfundsDesign C/O EG A/S
      Lautrupvang 24, 2750 Ballerup
      +45 7013 2211
      Persondatapolitik