• Om SamfundsDesign
  • Redaktion
  • Temaer
  • Myndighed
  • Borgerdialog
  • Serviceydelser
  • Administration
Søg
    • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    • Borgerinvolverende digitalisering
    • Effektbaseret indsats
    • Dataetik
    • Big Data & Disruption
    • Effektbaseret økonomistyring
    • Sundhed
    Digitalisering - Skandale

    Digitalisering: Sådan undgår du at ende på forsiden

    Et tæt og respektfuldt partnerskab mellem kunde og leverandør kan være en vej uden om formiddagsbladenes forsider, når det handler om digitalisering.

    SKI1

    Selv komplekse it-indkøb er lettere på SKI

    SKI er sat i verden for at gøre offentlige indkøb bedre og billigere. Selv komplekse it-køb er både lettere og billigere på SKI rammeaftaler.

    Digitalisering - Forventningsafstemning

    Digitalisering: Sådan bruger du din business case bedst

    En god business case kan vise gevinsten af dit it-projekt, men nogle projekter især hvis de involverer digitalisering er rigtig svære at måle på.

    Læs flere artikler om Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    Coding class Odense

    Kodning er lige så vigtig som engelsk for folkeskolen

    Tusindvis af skolelever har været igennem et 5-dages undervisningsforløb, Coding Class. Her lærer de at kode og løse kreative opgaver - og de elsker det.

    Digitalisering - Brugerdreven

    Digitalisering: Sådan sikrer du, at brugerne er med dig – hele vejen

    Mange borgere har dårlige oplevelser med offentlige it-systemer, og det kan gå ud over tiltroen til digitalisering og nye it-systemer.

    Innorun _ Photo by Noah Buscher on Unsplash

    InnoRun19 skal kreere nye digitale velfærdsløsninger

    Hvordan kan vi komme op med helt nye innovative og digitale velfærdsløsninger? InnoRun19 er måske en del af svaret.

    Læs flere artikler om Borgerinvolverende digitalisering
    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Fokus på effekt

    Både leverandør og kunde bør fokusere på effekt

    Det offentlige bør i højere grad benytte sig af muligheden for at udvide den grundlæggende leverancekontrakt med en tillægskontrakt, der fokuserer på effekt.

    Mor og barn

    Faglighed og effektivitet kan supplere hinanden

    Hvert år skal de offentlige dag- og døgntilbud levere mere og bedre kvalitet for de samme penge. Kan det lade sig gøre at bevare kvaliteten og yde mere? Ja.

    Læs flere artikler om Effektbaseret indsats
    Alex_Vanopslagh-Fotograf_Steen_Brogaard

    Digitaliseringen må ikke knægte borgernes frihedsrettigheder

    Digitaliseringen hænger sammen med lovgivningen generelt og vi må ikke gå på kompromis med borgernes frihedsrettigheder, mener Liberal Alliance.

    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Læs flere artikler om Dataetik
    Poul Venø, Herning Kommune

    Mobilen ændrer den offentlige sektor

    Alle taler om AI og droner som det nye sort, men det er mobilien, der lige nu innoverer den offentlige sektor. Tag med på besøg hos en mobil-elsker i Herning.

    Steffen Rugtved

    Smart digitalisering er et slow-fix

    Digitalisering kan være det slow-fix, der gør det muligt for kommunerne at levere mere og bedre ydelser på handicap- og psykiatriområdet.

    Jakob Svejgaard

    Schyyy – ikke et ord om digitalisering!

    Da Danmark fik en ny regering, fik den ikke en ny digitaliseringsstrategi. I det hele taget er regeringen noget tavs om sine planer for digitalisering.

    Læs flere artikler om Big Data & Disruption
    Business case som legitimering

    Business case skal ofte legitimere trufne valg

    Alt for ofte er beslutningen om at foretage et indkøb allerede truffet, når en business case skrives. Og derfor bliver den tilpasset, så enderne mødes – også selvom det ikke svarer til virkeligheden.

    Selvfølgelighedsledelse

    Økonomistyring: Selvfølgelighedsledelse blokerer for god ledelse

    Selvfølgelighedsledelse er fjenden i Per Nikolaj Bukhs nye bog om offentlig økonomistyring, Strategi og styring med effekt. Læs anmeldelse på SamfundsDesign.

    Rigtig embedsmand

    Rigtige (embeds)mænd laver en god businesscase

    En god businesscase er forudsætning for en effektiv gevinstrealisering. I det offentlige er man desværre både dårlig til at arbejde med businesscase og realisere gevinsterne.

    Læs flere artikler om Effektbaseret økonomistyring
    Planning and roster

    Stigende fokus på vagtplanlægning og ressourcestyring

    Vagtplanlægning og ressourcestyring er hotte emner både herhjemme og i udlandet. Læs næste artikel i vores serie om strategisk vagtplanlægning.

    ØA2020 og EG Optima

    Hvordan sætter vi patienten i centrum for vores personaleplanlægning?

    Alle vil gerne sætte patienten i centrum for behandlingen, men det kræver større fokus på personaleplanlægning og arbejdstidstilrettelæggelse.

    Stop - tænk - tjek

    Medicinsikkerhed: STOP. TÆNK. TJEK.

    Syv lægemider udgør en særlig fare for vores medicinsikkerhed. Derfor er de i fokus i en ny kampagne fra Styrelsen for Patientsikkerhed.

    Læs flere artikler om Sundhed
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Fem gode it-råd_Colourbox

    Seks gode råd om it-sikkerhed i det offentlige

    Din organisations it-sikkerhed er aldrig bedre end det svageste led – nemlig medarbejderne. Her er seks gode råd om, hvad du særligt skal holde øje med.

    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    DatAmerika

    GDPR: God Bless DatAmerika!

    DatAmerika er det nye digitale kontinent, hvor borgeren har sin frihed i form af retten til at råde over egne data – via GDPR. DatAmerika er dog kun et af tre digitale kontinenter.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Aeldre

    Whitepaper – Bliv et af de effektive botilbud

    Kravet om effektive botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde. Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud.

    Fælles Faglige Begreber

    Fælles Faglige Begreber: Meningsfuld og brugbar dokumentation

    Fælles Faglige Begreber har stort potentiale, mener programchef for digitale projekter på social- og ældreområdet, Gitte Duelund, KL. Læs mere om FFB, VUM og FSIII.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Businesscasen: Fordi vi forvalter andre folks penge!

    Respekten for andre folks penge er vigtig, når man går i gang med at udarbejde den businesscase, der danner grundlag for et nyt projekt.

    Den 4.bølgeplan

    Digitaliseringsstyrelsen er godt tilfreds

    Digitaliseringsstyrelsens nye opgørelse viser, at løsningerne i den fjerde digitaliseringsbølge lever op til ønsket om, at 80 % af kommunikation mellem borger og det offentlige er digital.

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Brugeroplevelse
    SD_Dispensation for nemid

    Bedemandseffekten kan måske løse et digitalt problem

    Bedemandseffekten: Ældre borgere behøver ikke nødvendigvis at søge om dispensation fra at skulle bruge digitale selvbetjeningsløsninger.

    digitalisering

    Danskerne er trygge ved digitale løsninger – men der er plads til forbedring

    Danskerne er grundlæggende trygge ved at kommunikere digitalt med det offentlige.

    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    • Professionalisering
    • Brugeroplevelse
    • Målopfyldelse
    Ældrepleje og data

    Brugen af data stiger, men hvad med kvaliteten?

    Bedre udnyttelse af data er afgørende, hvis man vil optimere ældreplejen. Men det kræver, at frontmedarbejerne bliver bedre til at forstå data.

    Affaldsrobotten Roberta

    Robot tager skraldet på plejecenteret

    Servicerobotten Roberta tager skraldet på plejecenter i Ikast-Brande Kommune

    Bo Mollerup ved skrivebordet

    Digitale forventninger til botilbud er overdrevne

    Sociale tilbud kan stadig digitalisere yderligere, men forventningerne til effektiviseringsgevinsterne er overdrevne, mener Socialt Lederforum.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    digitalisering

    Recovery: Undersøgelse aflivede myter

    Recovery. Kan dokumentation være en vigtig medspiller i den meget individuelle recovery-proces, det er at komme videre i sit liv, når man er ramt af psykiske problemstillinger?

    Vores mentale barriere for, hvor meget teknologi vi accepterer i hverdagen, flytter sig hele tiden. Snart kan du  måske møde robotlægen.

    Bliver Mixed Reality en realitet i almen praksis?

    Kan Mixed Reality medvirke til bedre diagnoser og behandling hos de praktiserende læger og speciallæger? Det mener eksperter fra Microsoft og EG Healthcare.

    Pillerobot

    Nu får ældre en robot til at styre pillerne

    Robot skal håndtere medicin hos ældre borgere i eget hjem. Ni kommuner er gået sammen om køb af pillerobot og digitalisering

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    Effektmåling handler om valg

    Effektmåling skal skabe mening

    Effektmåling.Valg af værdisæt, når man måler på delmålene, kan virke som en triviel opgave, men det kan medføre store konsekvenser for det pædagogiske personales arbejde.

    KRAP-Digital

    Digital udgave af KRAP sælger sig selv

    KRAP, én af de mest udbredte udredningsmetoder på det specialiserede socialområde, kommer nu i en digital version i samarbejde med EG.

    Judges

    Pro & Con effektmåling på socialområdet

    Man får, hvad man beder om, og det man måler på, får man også ofte. Men er det så godt eller skidt?

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Effektivisering
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Læs flere artikler om Effektivisering
    Digital-familie

    Gratis kilder til gode råd og information om GDPR

    GDPR er noget af en mundfuld for de fleste databeskyttelsesansvarlige, men flere offentlige hjemmesider tilbyder gratis gode råd og information.

    GDPR

    GDPR vil ændre hverdagen for dig og din it-leverandør

    Den 25. maj 2018 skal både du og din it-leverandør være klar til at overholde GDPR, EU's persondataforordning.

    De 12 vigtigste spørgsmål

    Kender du de 12 vigtigste spørgsmål til den dataansvarlige?

    Datatilsynet har offentliggjort 12 spørgsmål, som den dataansvarlig med fordel kan buge som forberedelse inden den nye databeskyttelsesforordning træder i kraft 25-05 2018.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Born Digital

    Er din arbejdsplads klar til de digitale indfødte?

    Digitale indfødte indtager arbejdspladsen i voksende omfang, og de kommer med nye krav og forventninger. Digitale indfødte finder ikke rammerne på din arbejdsplads lige så vigtige som dig.

    Digital Kommunaldirektør

    Digitalisering gør, at man som kommunaldirektør ikke kan læne sig tilbage

    For ti år siden handlede digitalisering og it for en kommunaldirektør mest om at have gode relationer til Kommunedata, men den tid er forbi.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Årets businesscase-undersøgelse: Gevinsterne halter stadig!

    Gevinstrealisering halter stadig i virksomhederne. Men flere - også offentlige virksomheder - erkender, at en businesscase er vigtig, viser årets businesscase-undersøgelse.

    Management

    Forretningskritiske initiativer skal ledes og styres

    Store forretningskritiske initiativer skal styres, og Martin J. Ernst, partner i 1stroke, har tre bud på relevante styringsniveauer.

    Arbejdsgang

    Otte gode grunde til at arbejde med procesoptegning

    Procesoptegning er en disciplin, som fortjener langt større respekt, for procesoptimering giver en langt mere struktureret og kvalificeret tilgang til gevinstrealisering

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Temaer
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Effektbaseret indsats
      • Dataetik
      • Big Data & Disruption
      • Effektbaseret økonomistyring
      • Sundhed
    • Myndighed
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
    • Borgerdialog
      • Brugeroplevelse
    • Serviceydelser
      • Professionalisering
      • Brugeroplevelse
      • Målopfyldelse
    • Administration
      • Effektivisering
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
      • Om SamfundsDesign
      • Redaktion
      • Temaer
      • Big Data & Disruption
      • Herbergerne på Frederiksberg går all in på beboer-statistik
      • 07. december 2018
      • Big Data & Disruption

      Herbergerne på Frederiksberg går all in på beboer-statistik

      Tusindvis af data om brugerne er nu viden til handling.

      Ebbe & Romar
      Per Roholt Per Roholt
      Om Per Roholt

      Siden jeg afsluttede min uddannelse som journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1986, har jeg erhvervet mig en bred erfaring med forretningsudvikling, kommunikation og marketing, samt organisation og ledelse på både strategisk og operationelt niveau i privat og offentligt regi.

      Jeg arbejder for EG, det offentlige Danmarks mest værdifulde samarbejdspartner, fordi vi tager medansvar for at udvikle den offentlige velfærd gennem digitalisering.

      Som redaktør for SamfundsDesign er jeg altid på udkig efter spændende, vedkommende relevante historier om digitalisering af det offentlige Danmark. Så kontakt mig, hvis du sammen med os vil være med til at forankre den digitale forandring, der skal sikre velfærdssamfundet – og når vores børn bliver forældre.

      Kontakt og følg Per Roholt

      • Email: peroh@eg.dk

      Udvalgte artikler

      VUM og DHUV

      Af: Per Roholt

      DHUM & VUM

      Amerikanerne elsker at måle: Men vi kan ikke ukritisk kopiere deres tilgang

      Af: Per Roholt

      Amerikanerne elsker at måle

      De humanoide velfærdsrobotter kommer

      Af: Per Roholt

      Robotter

      Se alle artikler af Per Roholt

      Da forstander Søren Romar skiftede sit dokumentationssystem ud med det socialfaglige it-system EG Sensum, mistede han lidt overblikket. Det var han ikke tilfreds med.

      – Jeg var vant til at få leveret en række statistikker med centrale nøgletal om mine tilbud, men den løsning havde vores nye leverandør ikke lige på hylden, forklarer Søren Romar, der er forstander for Herbergerne på Frederiksberg, Lindevangen og Lærkehøj.

      Derfor insisterede han på at finde en løsning:

      – Jeg er temmelig vedholdende, så det er meget tilfredsstillende, at vi nu takket være et godt samarbejde med Frederiksberg Kommune, som vi har driftsoverenskomst med, leverandøren og en superdygtig studentermedhjælper har fået udviklet et Excel-ark, der giver mig præcis det overblik, som jeg har brug for, siger Søren Romar.

      Læs artikel: eTavler sparer tid og sikrer kommunikationen


      Herbergerne er lidt specielle

      Bag den enkle løsning ligger en kompliceret udfordring. En række af de oplysninger, som forstanderen skulle bruge, lå ganske vist allerede tilgængelige i dokumentationssystemet. Men der manglede en samlet præsentation af de mange data og specifikke nøgleoplysninger om de to selvvisiterende herberger med tilhørende bostøtte og natvarmestue.

      – Problemet er lidt, at herberger adskiller sig fra mange andre sociale tilbud. Først og fremmest har vi langt flere ind- og udskrivninger, og som selvvisiterende tilbud skal vi indrapportere, hvem der flytter ind og ud hos os, forklarer Søren Romar:

      – Vi er jo de eneste, der ved, hvor borgeren befinder sig, og med en døgnpris på op til 1.700 kroner pr. overnatning og mere end 25.000 overnatninger om året har betalingskommunerne jo både et krav om og en stor interesse i at få de oplysninger meget hurtigt. Desuden har vi også brug for at registrere oplysninger, som man typisk ikke registrerer andre steder, fx behov for statsborgerskab, tolkebistand, behov for følgeskab m.m.

      Så vi registrerer rigtigt meget på mange borgere, og det var derfor kritisk, at vi kun med stort besvær kunne trække de statistikker, som vi og vores samarbejdskommuner skal bruge hele tiden, forklarer Søren Romar.

      Læs artikel: Whitepaper – Sådan bliver dit botilbud mere effektivt


      Løsningen blev … et regneark

      Opgaven blev løst, ved at tilbuddet fik leverandøren til at udvikle en særlig opholdsplan og et ind- og udskrivningsskema, der supplerede grunddata i det socialfaglige it-system EG Sensum Bosted.

      Dernæst definerede forstander og medarbejdere i samarbejde med Frederiksberg Kommunes systemkonsulent Ebbe Friis Holm, hvilke data man gerne ville have præsenteret. 

      – Flere af mine medarbejdere var med i en opstartsworkshop, hvor de gav gode input. Fx har Marina Storgaard, som er administrativ medarbejder på Lindevangen, været med i hele processen og har haft stor betydning for, at det har kunnet lykkes, forklarer Søren Romar.

      Selve arbejdet med at udvikle præsentationen af de mange data blev udført af en mere end godt begavet studentermedhjælper, Silas Grasø, der fik sat et avanceret regneark med Pivot-tabeller op i Excel.

      I dag kan forstanderen i sit regneark se de ønskede statistikker med dagsaktuelle data om både den enkelte beboer, den enkelte afdeling og Herbergerne på Frederiksberg under ét.

      Med få klik kan jeg fx se den aktuelle belægningsprocent på tværs af de enkelte afdelinger, hvor mange døgn den enkelte bruger har opholdt sig her, og om medarbejderne fx har fået ind- og udskrevet borgerne, som de skal. Forstander Søren Romar, Herbergerne på Frederiksberg

      – For mig er det overblik altafgørende, for det giver mulighed for at arbejde mere datadrevet og med færre "synsninger", siger Søren Romar.

      – Fx kom det bag på mig, da jeg så, hvor mange af vores borgere der faktisk har diverse misbrug eller har fået dispensation fra at anvende Digital Post. Når først vi begynder at bruge de informationer, giver det basis for langt bedre pædagogiske diskussioner om, hvilke særlige tiltag vi skal sætte i gang, mener Søren Romar, der også kan bruge det nye ledelsesinformationssystem som en regulær opgave- og huskeliste:

      – Nu har vi et lynhurtigt overblik over opgaver, der mangler at blive håndteret, som fx manglende indberetninger til en kommune.

      Nu gennemgår tilbuddenes afdelingsledere fast nøgletallene i starten af hver uge for at se, hvad der skal følges op på, fx manglende opholdsplaner, belastningsgrader på den enkelte medarbejder m.m.

      Læs artikel: Vi kan sagtens måle effekten af de sociale indsatser


      Man skal ville det her

      I dag er Søren Romar derfor en glad forstander, for han har fået et unikt overblik over de tilbud, han styrer – helt ned på den enkelte brugers behov og aktuelle udfordringer. Men det har været en lang vej at nå dertil. 

      Derfor har han to gode råd til andre, som ønsker samme overblik:

      – Man skal virkelig ville det her. For det har taget lang tid. Ikke mindst fordi vi har været igennem en lang proces med intern dialog og workshops for at blive enige om, hvad det egentlig var for tal og statistikker, som vi havde brug for. Så det kræver en leder, der brænder for projektet og vil køre det igennem, forklarer Søren Romar.

      Dernæst gælder det om at have de rigtige samarbejdspartnere:

      – Selvom vi er en selvejende institution, har vi fået en helt enestående hjælp fra Frederiksberg Kommune, der både har haft stor forståelse for EG Sensum-platformen og en god kontakt til leverandøren.

      Og så skylder vi naturligvis en stor tak til især systemkonsulent Ebbe Friis Holm, der har brugt rigtig mange timer sammen med os, og hans studentermedhjælper Silas Grasø, der hjalp med at udvikle selve regnearket. Uden dem var vi aldrig kommet i mål med det her, siger Søren Romar.

      For systemkonsulent Ebbe Friis Holm har det været en både naturlig og spændende opgave at bistå Herbergerne på Frederiksberg:

      – Selvom det er en selvejende institution, er vi jo betalingskommune for en stor del af de borgere, som opholder sig her. Så vi har en klar interesse i hurtigt at kunne få svar på vores forespørgsler og reagere hurtigt med de rette tilbud til de borgere, der henvender sig på vores herberger, forklarer systemkonsulent Ebbe Friis Holm, Frederiksberg Kommune.

      Læs artikel: Tryg medicinhåndtering på bosteder – hvad skal der til?

      Efterspurgt løsning

      Flere andre tilbud har henvendt sig til Søren Romar og vil nu selv i gang med at kopiere metoden.

      – De skal være velkomne, for vi har fået et overblik, som jeg tror rigtig mange andre herberger og forsorgshjem vil kunne nyde godt af.

      – Tidligere tog det mig hele dage at lave en årsstatus og timevis at besvare forespørgsler fra kommunerne. Nu kan jeg klare det på få minutter. Arbejdet er jo gjort, siger Søren Romar, forstander på Herbergerne på Frederiksberg.

      Download faktaark: Optimer arbejdsgange og relationer

      Se vores temasite om effektivisering: Digitalisering af hverdagens opgaver skaber effektive medarbejdere

      Se mere: EG Sensum Bosted – samlet socialfaglig løsning på specialområdet

      • Del

      Tag del i den digitale transformation ...

      Få værdiskabende artikler, værktøjer og inspiration til digitalisering af den offentlige sektor. Modtag nyhedsbrev én gang om ugen med de tre nyeste artikler. Intet andet.


      Du kan til enhver tid afmelde dig med et enkelt klik. Læs vilkår
      EG Sensum Careplan
      Andre læser også
      Digitale kompetencer

      Digital omstilling kræver både mindset og kompetencer

      Data-Analytics-på-vej

      Data Analytics i det offentlige er fortsat i sin vorden

      Analytics

      Dataanalyse er ikke farligt: Vi kan hacke os til bedre nordiske velfærdssamfund

      EG Sensum Bosted
      SamfundsDesign C/O EG A/S
      Lautrupvang 24, 2750 Ballerup
      +45 7013 2211
      Persondatapolitik