SocialRespons: Brugeren skal være involveret hele vejen
Hvis mål og delmål for den sociale indsats skal give mening, er det vigtigt, at borgeren er inddraget i arbejdet med at udvikle målene.
Hvis mål og delmål for den sociale indsats skal give mening, er det vigtigt, at borgeren er inddraget i arbejdet med at udvikle målene.
Siden jeg afsluttede min uddannelse som journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1986, har jeg erhvervet mig en bred erfaring med forretningsudvikling, kommunikation og marketing, samt organisation og ledelse på både strategisk og operationelt niveau i privat og offentligt regi.
Jeg arbejder for EG, det offentlige Danmarks mest værdifulde samarbejdspartner, fordi vi tager medansvar for at udvikle den offentlige velfærd gennem digitalisering.
Som redaktør for SamfundsDesign er jeg altid på udkig efter spændende, vedkommende relevante historier om digitalisering af det offentlige Danmark. Så kontakt mig, hvis du sammen med os vil være med til at forankre den digitale forandring, der skal sikre velfærdssamfundet – og når vores børn bliver forældre.
Kontakt og følg Per Roholt
Effektmåling: Hvis socialområdet skal fremstå som et stærkt område, der leverer ydelser, som giver mening for alle involverede, så skal borgeren inddrages i arbejdet med at definere mål og del. Desuden er forarbejdet helt afgørende, når resultatet af indsatserne skal dokumenteres.
Det mener konsulent Sofie Bertolt Winther fra konsulenthuset SocialRespons.
SamfundsDesign har spurgt Sofie, hvad der skal til, når man vil skabe en god digital dokumentationspraksis.