• Om SamfundsDesign
  • Redaktion
  • Temaer
  • Myndighed
  • Borgerdialog
  • Serviceydelser
  • Administration
Søg
    • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    • Borgerinvolverende digitalisering
    • Effektbaseret indsats
    • Dataetik
    • Big Data & Disruption
    • Effektbaseret økonomistyring
    • Sundhed
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    Effektivitet og kvalitet

    Effektivitet baner vejen for bedre kvalitet i botilbud

    Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud. For kravet om et effektivt botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde.

    Digitalisering kræver dialog

    Digitalisering kræver dialog med medarbejderne

    Digitalisering er en del af Hjørring Kommunes DNA. Deres erfaring med de mange projekter med digitalisering viser, at det kræver god dialog med medarbejderne.

    Læs flere artikler om Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    Juicing

    UXR 2: Del 2: Tænk brugerbehov først

    Læs om designfaserne discover, define, develop og deliver i andet afsnit i serien om UXR pg brugerbehov af UX ekspert Niels Pambi.

    Hjemmearbejde

    The Future of UXR: Life after COVID

    UX ekspert Niels Pambi har deltaget i UXRConf Anywhere 2020 og har samlet op på en række spændende findings om livet efter Covid 19.

    UX Reasearch

    UXR 1: Sæt dig i brugerens sted

    UXR er et felt, der lader dig komme helt tæt dine brugere, men det er samtidig også en disciplin med mange misforståelser og faldgruber. Følg vores artikelserie om UXR.

    Læs flere artikler om Borgerinvolverende digitalisering
    På besøg på tilbuddet Horisonten. Foto: Per Roholt

    Dokumentation er en del af praksis

    Selv om det skal gå stærkt, skal der være styr på dokumentationen. På Horisonten er socialfaglige digital dokumentation er en integreret del af praksis.

    Video fra Horisonten
    Play

    Digital dokumentation skal sikre kvalitet for tilbud i vækst

    Når det private tilbud vokser, kommer udfordringen: Hvordan fastholder man kvaliteten? God digital dokumentationspraksis og metoder er svaret.

    Faglige KvalitetsOplysninger 2

    FKO har forandret den sociale indsats på Frederiksberg

    En målrettet indsats for at skabe bedre liv gennem målbar udvikling med FKO betyder, at Frederiksberg Kommune nu står et helt nyt sted.

    Læs flere artikler om Effektbaseret indsats
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    social credit

    Sociale kreditsystemer er i vækst

    Rapport om sociale kreditter viser, at folk er klar til at dele deres private data og gerne vil lade regeringen overvåge deres sociale medieaktivitet af sikkerhedsmæssige årsager.

    IoT-udviklingen

    IoT-udviklingen: Som en Formel 1-racer uden sikkerhedsudstyr

    Tempoet på IoT-udviklingen er høj. Derfor følger IoT-sikkerheden ikke med, mener Gert Læssøe Mikkelsen, leder af Alexandra Instituttets Security Lab.

    Læs flere artikler om Dataetik
    Good advice

    Her er eksperternes digitaliseringsråd

    Eksperternes digitaliseringsråd er altid i høj kurs. Her har vi samlet syv gode råd om offentlig digitalisering i gratis whitepaper

    Kommunernes digitale fremtid

    Guide til kommunernes digitale fremtid

    Der er ingen grund til at frygte, at maskiner og kunstig intelligens overflødiggør menneskene i en digital fremtid. Download gratis whitepaper, og hent ny inspiration.

    Teknologi-radaren

    Høld øje med teknologi-radaren

    Digitale teknologier med potentiale til at disrupte den offentlige sektor dukker hele tiden op. Men der er en udfordring.

    Læs flere artikler om Big Data & Disruption
    Få både guld og grønne skove

    Guld og grønne skove er ingen modsætning

    I dette whitepaper får du viden om, hvordan du forankrer dine it-projekter forretningsmæssigt med fokus på teknologi, processer og organisation.

    Det gode it-projekt

    Det offentlige it-projekt, guldet og de grønne skove

    I dette whitepaper får du viden om, hvordan du forankrer dine it-projekter forretningsmæssigt med fokus på teknologi, processer og organisation.

    To døde sild

    Er den offentlige business case mon en død sild?

    For 8. år i træk gennemfører 1stroke en business case undersøgelse, og igen må konsulenthuset konkludere, at den offentlige business case halter.

    Læs flere artikler om Effektbaseret økonomistyring
    Nye vagtplansystemer

    Nye tider kræver nye vagtplansystemer

    Vagtplanekspert, Tobias Bøggild-Damkvist, beskriver hovedpunkter fra udviklingstendenserne og mulighederne inden for vagtplansystemer.

    Vagtplanlægning

    Se på vagtplanerne med friske øjne

    Vagtplanerne fra EG Optima fra Silkeborg Data tager udgangspunkt i behovet, så ressourcerne anvendes optimalt, og flere opgaver kan løses bedre og billigere.

    Business Intelligence for general practitioners

    Business Intelligence-løsning skal optimere brug af data i læge- og specialklinikker

    Strategisk samarbejde mellem to it-leverandører, TARGIT og EG, fører til ny Business Intelligence-løsning, der optimerer brug af data i læge- og specialklinikker.

    Læs flere artikler om Sundhed
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Fem gode it-råd_Colourbox

    Seks gode råd om it-sikkerhed i det offentlige

    Din organisations it-sikkerhed er aldrig bedre end det svageste led – nemlig medarbejderne. Her er seks gode råd om, hvad du særligt skal holde øje med.

    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    DatAmerika

    GDPR: God Bless DatAmerika!

    DatAmerika er det nye digitale kontinent, hvor borgeren har sin frihed i form af retten til at råde over egne data – via GDPR. DatAmerika er dog kun et af tre digitale kontinenter.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Aeldre

    Whitepaper – Bliv et af de effektive botilbud

    Kravet om effektive botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde. Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud.

    Fælles Faglige Begreber

    Fælles Faglige Begreber: Meningsfuld og brugbar dokumentation

    Fælles Faglige Begreber har stort potentiale, mener programchef for digitale projekter på social- og ældreområdet, Gitte Duelund, KL. Læs mere om FFB, VUM og FSIII.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Businesscasen: Fordi vi forvalter andre folks penge!

    Respekten for andre folks penge er vigtig, når man går i gang med at udarbejde den businesscase, der danner grundlag for et nyt projekt.

    Den 4.bølgeplan

    Digitaliseringsstyrelsen er godt tilfreds

    Digitaliseringsstyrelsens nye opgørelse viser, at løsningerne i den fjerde digitaliseringsbølge lever op til ønsket om, at 80 % af kommunikation mellem borger og det offentlige er digital.

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Brugeroplevelse
    SD_Dispensation for nemid

    Bedemandseffekten kan måske løse et digitalt problem

    Bedemandseffekten: Ældre borgere behøver ikke nødvendigvis at søge om dispensation fra at skulle bruge digitale selvbetjeningsløsninger.

    digitalisering

    Danskerne er trygge ved digitale løsninger – men der er plads til forbedring

    Danskerne er grundlæggende trygge ved at kommunikere digitalt med det offentlige.

    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    • Professionalisering
    • Brugeroplevelse
    • Målopfyldelse
    Ældrepleje og data

    Brugen af data stiger, men hvad med kvaliteten?

    Bedre udnyttelse af data er afgørende, hvis man vil optimere ældreplejen. Men det kræver, at frontmedarbejerne bliver bedre til at forstå data.

    Affaldsrobotten Roberta

    Robot tager skraldet på plejecenteret

    Servicerobotten Roberta tager skraldet på plejecenter i Ikast-Brande Kommune

    Bo Mollerup ved skrivebordet

    Digitale forventninger til botilbud er overdrevne

    Sociale tilbud kan stadig digitalisere yderligere, men forventningerne til effektiviseringsgevinsterne er overdrevne, mener Socialt Lederforum.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    digitalisering

    Recovery: Undersøgelse aflivede myter

    Recovery. Kan dokumentation være en vigtig medspiller i den meget individuelle recovery-proces, det er at komme videre i sit liv, når man er ramt af psykiske problemstillinger?

    Vores mentale barriere for, hvor meget teknologi vi accepterer i hverdagen, flytter sig hele tiden. Snart kan du  måske møde robotlægen.

    Bliver Mixed Reality en realitet i almen praksis?

    Kan Mixed Reality medvirke til bedre diagnoser og behandling hos de praktiserende læger og speciallæger? Det mener eksperter fra Microsoft og EG Healthcare.

    Pillerobot

    Nu får ældre en robot til at styre pillerne

    Robot skal håndtere medicin hos ældre borgere i eget hjem. Ni kommuner er gået sammen om køb af pillerobot og digitalisering

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    Effektmåling handler om valg

    Effektmåling skal skabe mening

    Effektmåling.Valg af værdisæt, når man måler på delmålene, kan virke som en triviel opgave, men det kan medføre store konsekvenser for det pædagogiske personales arbejde.

    KRAP-Digital

    Digital udgave af KRAP sælger sig selv

    KRAP, én af de mest udbredte udredningsmetoder på det specialiserede socialområde, kommer nu i en digital version i samarbejde med EG.

    Judges

    Pro & Con effektmåling på socialområdet

    Man får, hvad man beder om, og det man måler på, får man også ofte. Men er det så godt eller skidt?

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Effektivisering
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    SamfundsDesign lukker

    SamfundsDesign lukker

    Efter knap fire år som selvstændigt medie powered by EG lukker SamfundsDesign. Følg med over på www.eg.dk, hvor du kan holde dig opdateret om nyt og nyheder fra EG.

    IoT-sikkerhed

    Undgå at gøre IoT til de kriminelles slaraffenland

    Mere end 10 milliarder fysiske enheder er allerede forbundet via nettet. Desværre betyder det også, at det bliver mere attraktivt for hackere at forsøge at skaffe sig adgang til enhederne.

    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Læs flere artikler om Effektivisering
    Digital-familie

    Gratis kilder til gode råd og information om GDPR

    GDPR er noget af en mundfuld for de fleste databeskyttelsesansvarlige, men flere offentlige hjemmesider tilbyder gratis gode råd og information.

    GDPR

    GDPR vil ændre hverdagen for dig og din it-leverandør

    Den 25. maj 2018 skal både du og din it-leverandør være klar til at overholde GDPR, EU's persondataforordning.

    De 12 vigtigste spørgsmål

    Kender du de 12 vigtigste spørgsmål til den dataansvarlige?

    Datatilsynet har offentliggjort 12 spørgsmål, som den dataansvarlig med fordel kan bruge i arbejdet med databeskyttelsesforordning, der trådte i kraft 25-05 2018.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Born Digital

    Er din arbejdsplads klar til de digitale indfødte?

    Digitale indfødte indtager arbejdspladsen i voksende omfang, og de kommer med nye krav og forventninger. Digitale indfødte finder ikke rammerne på din arbejdsplads lige så vigtige som dig.

    Digital Kommunaldirektør

    Digitalisering gør, at man som kommunaldirektør ikke kan læne sig tilbage

    For ti år siden handlede digitalisering og it for en kommunaldirektør mest om at have gode relationer til Kommunedata, men den tid er forbi.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Årets businesscase-undersøgelse: Gevinsterne halter stadig!

    Gevinstrealisering halter stadig i virksomhederne. Men flere - også offentlige virksomheder - erkender, at en businesscase er vigtig, viser årets businesscase-undersøgelse.

    Management

    Forretningskritiske initiativer skal ledes og styres

    Store forretningskritiske initiativer skal styres, og Martin J. Ernst, partner i 1stroke, har tre bud på relevante styringsniveauer.

    Arbejdsgang

    Otte gode grunde til at arbejde med procesoptegning

    Procesoptegning er en disciplin, som fortjener langt større respekt, for procesoptimering giver en langt mere struktureret og kvalificeret tilgang til gevinstrealisering

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Temaer
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Effektbaseret indsats
      • Dataetik
      • Big Data & Disruption
      • Effektbaseret økonomistyring
      • Sundhed
    • Myndighed
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
    • Borgerdialog
      • Brugeroplevelse
    • Serviceydelser
      • Professionalisering
      • Brugeroplevelse
      • Målopfyldelse
    • Administration
      • Effektivisering
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
      • Om SamfundsDesign
      • Redaktion
      • Administration
      • Målopfyldelse
      • Digitaliseringsstyrelsen:Digitaliseringsgraden er ekstremt flot
      • 15. december 2016
      • Kommune
      • Digitalisering
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Målopfyldelse

      Digitaliseringsstyrelsen: Digitaliseringsgraden er ekstremt flot

      Resultatet af den fællesoffentlige indsats for at gøre danskerne mere digitale er gået helt efter planen.

      Digitaliseringsgraden er ekstremt flot
      Per Roholt Per Roholt
      Om Per Roholt

      Siden jeg afsluttede min uddannelse som journalist fra Danmarks Journalisthøjskole i 1986, har jeg erhvervet mig en bred erfaring med forretningsudvikling, kommunikation og marketing, samt organisation og ledelse på både strategisk og operationelt niveau i privat og offentligt regi.

      Jeg arbejder for EG, det offentlige Danmarks mest værdifulde samarbejdspartner, fordi vi tager medansvar for at udvikle den offentlige velfærd gennem digitalisering.

      Som redaktør for SamfundsDesign er jeg altid på udkig efter spændende, vedkommende relevante historier om digitalisering af det offentlige Danmark. Så kontakt mig, hvis du sammen med os vil være med til at forankre den digitale forandring, der skal sikre velfærdssamfundet – og når vores børn bliver forældre.

      Kontakt og følg Per Roholt

      • Email: peroh@eg.dk

      Udvalgte artikler

      VUM og DHUV

      Af: Per Roholt

      DHUM & VUM

      Amerikanerne elsker at måle: Men vi kan ikke ukritisk kopiere deres tilgang

      Af: Per Roholt

      Amerikanerne elsker at måle

      De humanoide velfærdsrobotter kommer

      Af: Per Roholt

      Robotter

      Se alle artikler af Per Roholt

      - Efter de første tre bølgeplaner har vi nået en digitaliseringsgrad på 87 %. Det er da ekstremt flot, og forventningerne til resultatet af Bølgeplan 4 ligger på et tilsvarende niveau, siger kontorchef Louise Kampmann, Digitaliseringsstyrelsen. 

      Arbejdet med bølgeplanerne startede i 2013, hvor Digitaliseringsstyrelsen iværksatte projektet 'obligatorisk digital selvbetjening'. Målet var ganske enkelt at få borgerne til at betjene sig selv ved at gøre en række offentlige digitale løsninger obligatoriske i fire store bølgeplaner. 

      I Bølge 1 blev det fx obligatorisk, at borgerne skulle kunne ansøge om nyt sundhedskort og indskrive deres børn i skolen. I Bølge 2 skulle borgerne kunne søge om hjælpemidler hos kommunen, få et nyt pas og anmode om lokaler til den lokale forening. I Bølge 3 var der fokus på blandt andet byggetilladelser og lån til beboerindskud. 

      Godt og skidt 

      Trods tilfredsheden i styrelsen dækker det gode gennemsnitlige resultat over store forskelle i digitaliseringsgraden på de enkelte løsninger. 

      På en række områder lå digitaliseringsgraden hurtigt højt. Det gælder fx indskrivning til skole, hvor digitaliseringsgraden i dag ligger tæt på de 100 procent.  

      blobid0.png 

       Faktisk viser et opslag, at fire ud af fem bølge 1-løsninger ligger pænt.  

       

      blobid1.png 

       

      Men der er undtagelser. Fx ansøgning om sundhedskort, som over årene har ligget lavt, og hvor digitaliseringsgraden ligefrem var faldende hen over året i 2015.  

      Meget bedre ser det ikke ud, når man ser på perioden fra 2013 til 2015. 

      blobid2.png 

      Helt galt står det dog til for et område som ansøgning om hjælpemidler. Både voksne og børn med varigt fysisk eller psykisk handicap kan søge om kropsbårne hjælpemidler som ortopædiske sko, brystproteser og parykker, men sagsbehandlingen af de mange ansøgninger er både tung og besværlig. 

      Selvom kommunerne siden Bølgeplan 2 i 2014 har været forpligtet til at stille en selvbetjeningsløsning til rådighed for borgerne, er digitaliseringsgraden kun på 27 procent. 

      blobid3.png 

       

      Den lave digitaliseringsgrad på området undrer product manager Naomi Berge Macdonald, EG A/S: 

      - Sagsbehandlerne er udfordret af mange manuelle sagsgange, og de er typisk nødt til at slå op i flere forskellige fagsystemer for at håndtere en ansøgning. Det betyder, at sagsbehandlerne mangler overblik og har svært ved at dele viden på området, siger Naomi Berge Macdonald. 

      - Vores vurdering er, at man vil kunne spare ca. 18 minutter pr. sag og op til 10 manuelle trin i sagsbehandlingen ved at digitalisere arbejdet med håndtering og sagsbehandling af ansøgninger om kropsbårne hjælpemidler, udtaler Naomi Berge Macdonald. 

      blobid4.png 

      Læs mere: Mere sammenhængende brugerrejser på tværs

      Mens vi venter på Bølge 4 

      Inden kampen for digitaliseringen erklæres for endelig vundet, mangler tallene for digitaliseringsgraden af Bølgeplan 4 desuden.  

      Bølgeplanen fra 2015 omfatter: 

      • Sygedagpenge – Indberetning af oplysninger i forbindelse med udbetaling af sygedagpenge 

      • Almindeligt helbredstillæg – Ansøgning om almindeligt helbredstillæg og løbende afgivelse af oplysninger i henhold til oplysningspligten 

      • Udvidet helbredstillæg – Ansøgning om udvidet helbredstillæg og løbende afgivelse af oplysninger 

      • Personligt tillæg – Ansøgning om personligt tillæg og løbende afgivelse af oplysninger i henhold til oplysningspligten. 

      blobid5.png 

       Men allerede nu vurderer Digitaliseringsstyrelsen, at gevinsterne ved at gennemføre digitaliseringsbølgerne samlet set har været enorme. Alene Bølgeplan 4 ventes at frigøre nettopotentialer i kommunerne på 1,1 mio. kr. i 2016 stigende til 40,9 mio. kr. i 2017 og frem. 

      Så set over én kam er digitaliseringsprojektet altså stadig gået over al forventning set fra Digitaliseringsstyrelsens side, selv om ikke alle digitaliseringsløsninger ligger lige højt: 

      - Det havde vi heller aldrig ventet. Fx er det forventeligt, at nogle af de små løsninger, som borgerne kun sjældent bruger, halter bagud. På samme måde kan digitaliseringsgraden på enkelte løsninger svinge over tid, først og fremmest fordi der er så få transaktioner på de enkelte løsninger, at udsvingene statistisk set bliver store.  

      Til gengæld er vi meget tilfredse med, at især de store løsninger med mange transaktioner, som fx flytteanmeldelser, ligger så højt som 92 %, siger Louise Kampmann, der fastholder, at bølgeplanerne har været med til at gøre Danmark til et af de mest digitaliserede lande i verden: 

      - Vi har været igennem en kæmpe digital forandring, mener kontorchef Louise Kampmann og fremhæver, at danskernes generelle it-parathed har været med til at gøre bølgeplansstrategien til en succes: 

      - Danskerne er meget digitale og godt med. Vi bruger it overalt, handler fx også meget på nettet. Så borgerne har været godt rustet til at tage imod selvbetjeningsløsningerne. En anden væsentlig del af forklaringen er, at vi har haft et enestående samarbejde på tværs af myndigheder i stat, region og kommune, der har gjort det muligt at tale med én stemme og fx gennemføre fælles digitaliseringskampagner, mener Louise Kampmann. 

      Desuden har de store fælles løsninger som NemID og Digital Post været med til at reducere kompleksiteten og understøttet arbejdet med at lave fælles, tværgående it-løsninger. 

      - Jeg synes også, det er værd at bemærke, at kommunerne helt ned til den enkelte medarbejder har gjort en kæmpe indsats for at informere og rådgive den enkelte borger. Kommunerne har brugt rigtig mange kræfter på at få det her til at lykkes, siger Louise Kampmann. 

      Læs artikel: Bedre brugerrejser skal give nemmere skilsmisse og borgerbetjening

      Den digitale brugerrejse 

      Næste slag om borgernes positive indstilling til offentlige selvbetjeningsløsninger skal slås med brugervenlighed som det primære våben: 

      - Nu har borgerne taget godt imod selvbetjeningsløsningerne. Kun ca. 8 % af borgerne føler sig utrygge ved at benytte de digitale løsninger. For at leve op til den tillid og fastholde og øge digitaliseringsgraden er det vigtigt, at vi får sat fokus på brugervenligheden. Som det også fremgår af den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi har vi en fælles udfordring med at sikre borgerne gode løsninger, der er lette at bruge, forklarer Louise Kampmann: 

      - Det handler blandt andet om at få tænkt de enkelte løsninger mere sammen. Det må være et rimeligt krav, når vi nu har fået flyttet så mange danskere over på offentlige digitaliseringsløsninger, siger Louise, der mener, at det skal få det offentlige til at gå efter mere smarte løsninger, blandt andet ved at se indad, samarbejde og dele relevante data de steder, hvor det er muligt og giver værdi. 

      - Derfor har jeg også store forventninger til analysearbejdet af udvalgte brugerrejser for borgere, som skal være med til at skabe bedre og mere sammenhængende løsninger, der understøtter borgernes måde at tænke på, når de skal betjene sig selv, tilføjer kontorchef Louise Kampmann, Digitaliseringsstyrelsen. 

      Læs mere: Udviklingen af digitaliseringsgraden

      Download faktaark: Design dit eget selvbetjeningsforløb

      • Del
      EG On Helbredstillæg
      Jean-Marc Hemery - design sprint
      Artikel

      Servicedesign: Designsprint skabte opbakning til nyt sundhedsmodul

      Hvordan dokumenterer man den sundhedsfaglige indsats? En Google designsprint-workshop førte til en prototype på et digitalt værktøj....

      • Digitalisering
      • Borgerinvolverende digitalisering
      Selvbetjening
      Andre læser også
      Fjernprint

      Kommunerne kan spare millioner på fjernprint

      Dataetik1 - Foto Colorbox

      Intelligent agent med Privacy by Design

      Jan_Rytkjaer_Callesen-Fotograf_Steen_Brogaard

      DF's it-ordfører: Robotterne kan tømme statskassen

      Digitale brugerrejse
      SamfundsDesign C/O EG A/S
      Lautrupvang 24, 2750 Ballerup
      +45 7013 2211
      Persondatapolitik