• Om SamfundsDesign
  • Redaktion
  • Temaer
  • Myndighed
  • Borgerdialog
  • Serviceydelser
  • Administration
Søg
    • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    • Borgerinvolverende digitalisering
    • Effektbaseret indsats
    • Dataetik
    • Big Data & Disruption
    • Effektbaseret økonomistyring
    • Sundhed
    Digitalisering - Skandale

    Digitalisering: Sådan undgår du at ende på forsiden

    Et tæt og respektfuldt partnerskab mellem kunde og leverandør kan være en vej uden om formiddagsbladenes forsider, når det handler om digitalisering.

    SKI1

    Selv komplekse it-indkøb er lettere på SKI

    SKI er sat i verden for at gøre offentlige indkøb bedre og billigere. Selv komplekse it-køb er både lettere og billigere på SKI rammeaftaler.

    Digitalisering - Forventningsafstemning

    Digitalisering: Sådan bruger du din business case bedst

    En god business case kan vise gevinsten af dit it-projekt, men nogle projekter især hvis de involverer digitalisering er rigtig svære at måle på.

    Læs flere artikler om Effektiv og effektbaseret administrativ styring
    Coding class Odense

    Kodning er lige så vigtig som engelsk for folkeskolen

    Tusindvis af skolelever har været igennem et 5-dages undervisningsforløb, Coding Class. Her lærer de at kode og løse kreative opgaver - og de elsker det.

    Digitalisering - Brugerdreven

    Digitalisering: Sådan sikrer du, at brugerne er med dig – hele vejen

    Mange borgere har dårlige oplevelser med offentlige it-systemer, og det kan gå ud over tiltroen til digitalisering og nye it-systemer.

    Innorun _ Photo by Noah Buscher on Unsplash

    InnoRun19 skal kreere nye digitale velfærdsløsninger

    Hvordan kan vi komme op med helt nye innovative og digitale velfærdsløsninger? InnoRun19 er måske en del af svaret.

    Læs flere artikler om Borgerinvolverende digitalisering
    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Fokus på effekt

    Både leverandør og kunde bør fokusere på effekt

    Det offentlige bør i højere grad benytte sig af muligheden for at udvide den grundlæggende leverancekontrakt med en tillægskontrakt, der fokuserer på effekt.

    Mor og barn

    Faglighed og effektivitet kan supplere hinanden

    Hvert år skal de offentlige dag- og døgntilbud levere mere og bedre kvalitet for de samme penge. Kan det lade sig gøre at bevare kvaliteten og yde mere? Ja.

    Læs flere artikler om Effektbaseret indsats
    Alex_Vanopslagh-Fotograf_Steen_Brogaard

    Digitaliseringen må ikke knægte borgernes frihedsrettigheder

    Digitaliseringen hænger sammen med lovgivningen generelt og vi må ikke gå på kompromis med borgernes frihedsrettigheder, mener Liberal Alliance.

    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Læs flere artikler om Dataetik
    Poul Venø, Herning Kommune

    Mobilen ændrer den offentlige sektor

    Alle taler om AI og droner som det nye sort, men det er mobilien, der lige nu innoverer den offentlige sektor. Tag med på besøg hos en mobil-elsker i Herning.

    Steffen Rugtved

    Smart digitalisering er et slow-fix

    Digitalisering kan være det slow-fix, der gør det muligt for kommunerne at levere mere og bedre ydelser på handicap- og psykiatriområdet.

    Jakob Svejgaard

    Schyyy – ikke et ord om digitalisering!

    Da Danmark fik en ny regering, fik den ikke en ny digitaliseringsstrategi. I det hele taget er regeringen noget tavs om sine planer for digitalisering.

    Læs flere artikler om Big Data & Disruption
    Business case som legitimering

    Business case skal ofte legitimere trufne valg

    Alt for ofte er beslutningen om at foretage et indkøb allerede truffet, når en business case skrives. Og derfor bliver den tilpasset, så enderne mødes – også selvom det ikke svarer til virkeligheden.

    Selvfølgelighedsledelse

    Økonomistyring: Selvfølgelighedsledelse blokerer for god ledelse

    Selvfølgelighedsledelse er fjenden i Per Nikolaj Bukhs nye bog om offentlig økonomistyring, Strategi og styring med effekt. Læs anmeldelse på SamfundsDesign.

    Rigtig embedsmand

    Rigtige (embeds)mænd laver en god businesscase

    En god businesscase er forudsætning for en effektiv gevinstrealisering. I det offentlige er man desværre både dårlig til at arbejde med businesscase og realisere gevinsterne.

    Læs flere artikler om Effektbaseret økonomistyring
    Planning and roster

    Stigende fokus på vagtplanlægning og ressourcestyring

    Vagtplanlægning og ressourcestyring er hotte emner både herhjemme og i udlandet. Læs næste artikel i vores serie om strategisk vagtplanlægning.

    ØA2020 og EG Optima

    Hvordan sætter vi patienten i centrum for vores personaleplanlægning?

    Alle vil gerne sætte patienten i centrum for behandlingen, men det kræver større fokus på personaleplanlægning og arbejdstidstilrettelæggelse.

    Stop - tænk - tjek

    Medicinsikkerhed: STOP. TÆNK. TJEK.

    Syv lægemider udgør en særlig fare for vores medicinsikkerhed. Derfor er de i fokus i en ny kampagne fra Styrelsen for Patientsikkerhed.

    Læs flere artikler om Sundhed
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Fem gode it-råd_Colourbox

    Seks gode råd om it-sikkerhed i det offentlige

    Din organisations it-sikkerhed er aldrig bedre end det svageste led – nemlig medarbejderne. Her er seks gode råd om, hvad du særligt skal holde øje med.

    Portugisisk sundhedsvæsen

    Nu falder GDPR-bøderne tungt i Europa

    Nu begynder GDPR-bøderne at falde tungt rundt om i Europa. Dermed er det på tide at give sine procedurer et eftersyn, skriver Jesper Bergstedt, 2ndC, i sin klumme.

    DatAmerika

    GDPR: God Bless DatAmerika!

    DatAmerika er det nye digitale kontinent, hvor borgeren har sin frihed i form af retten til at råde over egne data – via GDPR. DatAmerika er dog kun et af tre digitale kontinenter.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Aeldre

    Whitepaper – Bliv et af de effektive botilbud

    Kravet om effektive botilbud gælder også for dag- og døgntilbud på det specialiserede socialområde. Download EG's gratis whitepaper om 10 veje til effektive botilbud.

    Fælles Faglige Begreber

    Fælles Faglige Begreber: Meningsfuld og brugbar dokumentation

    Fælles Faglige Begreber har stort potentiale, mener programchef for digitale projekter på social- og ældreområdet, Gitte Duelund, KL. Læs mere om FFB, VUM og FSIII.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Businesscasen: Fordi vi forvalter andre folks penge!

    Respekten for andre folks penge er vigtig, når man går i gang med at udarbejde den businesscase, der danner grundlag for et nyt projekt.

    Den 4.bølgeplan

    Digitaliseringsstyrelsen er godt tilfreds

    Digitaliseringsstyrelsens nye opgørelse viser, at løsningerne i den fjerde digitaliseringsbølge lever op til ønsket om, at 80 % af kommunikation mellem borger og det offentlige er digital.

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Brugeroplevelse
    SD_Dispensation for nemid

    Bedemandseffekten kan måske løse et digitalt problem

    Bedemandseffekten: Ældre borgere behøver ikke nødvendigvis at søge om dispensation fra at skulle bruge digitale selvbetjeningsløsninger.

    digitalisering

    Danskerne er trygge ved digitale løsninger – men der er plads til forbedring

    Danskerne er grundlæggende trygge ved at kommunikere digitalt med det offentlige.

    Virtuelle Assistenter

    Virtuelle assistenter overtager flere og flere opgaver

    Virtuelle assistenter (VA) er både fjernarbejdere, der udnytter internetforbindelsen optimalt, og digitale chatbots med kunstig intelligens.

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    • Professionalisering
    • Brugeroplevelse
    • Målopfyldelse
    Ældrepleje og data

    Brugen af data stiger, men hvad med kvaliteten?

    Bedre udnyttelse af data er afgørende, hvis man vil optimere ældreplejen. Men det kræver, at frontmedarbejerne bliver bedre til at forstå data.

    Affaldsrobotten Roberta

    Robot tager skraldet på plejecenteret

    Servicerobotten Roberta tager skraldet på plejecenter i Ikast-Brande Kommune

    Bo Mollerup ved skrivebordet

    Digitale forventninger til botilbud er overdrevne

    Sociale tilbud kan stadig digitalisere yderligere, men forventningerne til effektiviseringsgevinsterne er overdrevne, mener Socialt Lederforum.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    digitalisering

    Recovery: Undersøgelse aflivede myter

    Recovery. Kan dokumentation være en vigtig medspiller i den meget individuelle recovery-proces, det er at komme videre i sit liv, når man er ramt af psykiske problemstillinger?

    Vores mentale barriere for, hvor meget teknologi vi accepterer i hverdagen, flytter sig hele tiden. Snart kan du  måske møde robotlægen.

    Bliver Mixed Reality en realitet i almen praksis?

    Kan Mixed Reality medvirke til bedre diagnoser og behandling hos de praktiserende læger og speciallæger? Det mener eksperter fra Microsoft og EG Healthcare.

    Pillerobot

    Nu får ældre en robot til at styre pillerne

    Robot skal håndtere medicin hos ældre borgere i eget hjem. Ni kommuner er gået sammen om køb af pillerobot og digitalisering

    Læs flere artikler om Brugeroplevelse
    Effektmåling handler om valg

    Effektmåling skal skabe mening

    Effektmåling.Valg af værdisæt, når man måler på delmålene, kan virke som en triviel opgave, men det kan medføre store konsekvenser for det pædagogiske personales arbejde.

    KRAP-Digital

    Digital udgave af KRAP sælger sig selv

    KRAP, én af de mest udbredte udredningsmetoder på det specialiserede socialområde, kommer nu i en digital version i samarbejde med EG.

    Judges

    Pro & Con effektmåling på socialområdet

    Man får, hvad man beder om, og det man måler på, får man også ofte. Men er det så godt eller skidt?

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Effektivisering
    • Datasikkerhed
    • Professionalisering
    • Målopfyldelse
    Brugervenlighed

    Brugervenlighed er digitaliseringens oversete hemmelighed

    At skabe offentlige fagsystemer, som kan håndtere stigende kompleksitet i mængden og arten af opgaver, er en svær nød at knække i sig selv.

    Johnny-Iversen-divisionsdirektør-EG
    Play

    Tre grunde til at ønske sig mere digitalisering i 2020

    Hvordan får vi med digitalisering løst flere opgaver i det offentlige for de samme penge? Ved hjælp af offentlig digitalisering, mener divisionsdirektør Johnny Iversen, EG.

    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Læs flere artikler om Effektivisering
    Digital-familie

    Gratis kilder til gode råd og information om GDPR

    GDPR er noget af en mundfuld for de fleste databeskyttelsesansvarlige, men flere offentlige hjemmesider tilbyder gratis gode råd og information.

    GDPR

    GDPR vil ændre hverdagen for dig og din it-leverandør

    Den 25. maj 2018 skal både du og din it-leverandør være klar til at overholde GDPR, EU's persondataforordning.

    De 12 vigtigste spørgsmål

    Kender du de 12 vigtigste spørgsmål til den dataansvarlige?

    Datatilsynet har offentliggjort 12 spørgsmål, som den dataansvarlig med fordel kan buge som forberedelse inden den nye databeskyttelsesforordning træder i kraft 25-05 2018.

    Læs flere artikler om Datasikkerhed
    Kommunaldirektørens tre roller

    En kommunaldirektør behøver ikke at være digitaliseringsekspert

    Kommunaldirektøren behøver ikke at være digitaliseringsekspert, men skal kende sine digitale roller.

    Born Digital

    Er din arbejdsplads klar til de digitale indfødte?

    Digitale indfødte indtager arbejdspladsen i voksende omfang, og de kommer med nye krav og forventninger. Digitale indfødte finder ikke rammerne på din arbejdsplads lige så vigtige som dig.

    Digital Kommunaldirektør

    Digitalisering gør, at man som kommunaldirektør ikke kan læne sig tilbage

    For ti år siden handlede digitalisering og it for en kommunaldirektør mest om at have gode relationer til Kommunedata, men den tid er forbi.

    Læs flere artikler om Professionalisering
    Danske penge

    Årets businesscase-undersøgelse: Gevinsterne halter stadig!

    Gevinstrealisering halter stadig i virksomhederne. Men flere - også offentlige virksomheder - erkender, at en businesscase er vigtig, viser årets businesscase-undersøgelse.

    Management

    Forretningskritiske initiativer skal ledes og styres

    Store forretningskritiske initiativer skal styres, og Martin J. Ernst, partner i 1stroke, har tre bud på relevante styringsniveauer.

    Arbejdsgang

    Otte gode grunde til at arbejde med procesoptegning

    Procesoptegning er en disciplin, som fortjener langt større respekt, for procesoptimering giver en langt mere struktureret og kvalificeret tilgang til gevinstrealisering

    Læs flere artikler om Målopfyldelse
    • Temaer
      • Effektiv og effektbaseret administrativ styring
      • Borgerinvolverende digitalisering
      • Effektbaseret indsats
      • Dataetik
      • Big Data & Disruption
      • Effektbaseret økonomistyring
      • Sundhed
    • Myndighed
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
    • Borgerdialog
      • Brugeroplevelse
    • Serviceydelser
      • Professionalisering
      • Brugeroplevelse
      • Målopfyldelse
    • Administration
      • Effektivisering
      • Datasikkerhed
      • Professionalisering
      • Målopfyldelse
      • Om SamfundsDesign
      • Redaktion
      • Administration
      • Effektivisering
      • Det kører ikke, blot fordi man trykker enter
      • 30. maj 2017
      • Stat
      • Effektivisering

      Skat kører ikke blot, fordi man trykker 'enter'

      80 milliarder tabte kroner er ubegribeligt mange penge, selv i et dansk statsbudget.

      Povl Heiberg Gad - Eget foto

      Den blinde tiltro til IT-systemet EFI, der fik vores politikere til at spare store dele af det dyre og bureaukratiske manuelle system af skattemedarbejdere væk.

      Povl Heiberg Gad Povl Heiberg Gad
      Om Povl Heiberg Gad

      Povl Heiberg Gad er Industrial PhD fellow ved Institut for Digitalisering på CBS med HK som industripartner. Hans research har fokus på de kulturelle og menneskelie aspekter af Big Data.

      Kontakt og følg Povl Heiberg Gad

      • Email: phg.digi@cbs.dk

      Udvalgte artikler

      Se alle artikler af Povl Heiberg Gad

      Milliardtabene i Skat er historien om, hvordan politikere, embedsmænd og konsulenter lod teknologibegejstringen overdøve alle faresignaler. Når teknologioptimismen nærmer sig jubeloptimisme, overses væsentlige risici, og kritikere mødes med foragt og skammes ud som teknologiforskrækkede maskinstormere.

      Det står klart, at problemerne i Skat koster statskassen yderligere 80 milliarder kroner. Altså oven i de 12 milliarder, vi har foræret udenlandske bedragere og det ukendte antal milliarder, der ukritisk er blevet udbetalt i negativ moms til alle og enhver, som har ulejliget sig med at bede om dem. Denne gang var det så den manglende inddrivelse af skattegæld, der endte med at blive mange gange større end først antaget.

      80 milliarder kroner er ubegribeligt mange penge, selv i et dansk statsbudget. Det ligger samlet set på omkring 1.100 milliarder kroner om året, mens den årlige finanslovsaftale reelt kun flytter nogle enkelte milliarder. Så 80 milliarder får de fleste af de økonomiske prioriteringer, vores politikere nogensinde har skændtes om, til at se forholdsvis små ud.

      Skandalens omfang fik blandt andet Weekendavisens chefredaktør Martin Krasnik til at undre sig over, at et ansvar for sagen ikke er blevet placeret. Selvom det er let at udpege de hovedansvarlige: Vores nuværende statsminister, finansminister og forsvarsminister.

      Krasnik har selvfølgelig helt ret i sin kritik. Men historien om Skat og de utallige mistede milliarder handler kun overfladisk om ansvarsresistente politikere. Den handler reelt om noget umiddelbart meget mere positivt – men i virkeligheden langt mere farligt.

      Blind optimisme
      Den handler om noget så usexet som teknologibegejstring og it-optimisme. Fænomener, som i deres abstrakte natur ikke er helt så lette at personificere og skabe forargelse over som uansvarlige ministre. Men hvis vi skal sygdommen – og ikke kun symptomerne – til livs, er det her, vi må tage fat. Og det er vel til syvende og sidst det bedste, vi kan få ud af denne meget trælse situation? At få udpeget og lynchet nogle ministre vil ikke forhindre fremtidige skandaler.

      I det aktuelle tilfælde var det den blinde tiltro til IT-systemet EFI, der fik vores politikere til at spare store dele af det dyre og bureaukratiske manuelle system af skattemedarbejdere væk. Vel og mærke på forhånd og på trods af masser af eksempler på mislykkede og forsinkede offentlige IT-projekter. Så da EFI fejlede, var der bare et stort hul. I Skat og i statskassen. Det viste sig, at de dyre skatteindrivere trods alt indrev flere penge, end de fik i løn.

      Jeg kan ikke i min vildeste fantasi forestille mig, at det var planen for Anders Fogh, Lars Løkke, Thor Pedersen, Claus Hjort, Bjarne Corydon eller Helle Thorning. Eller for Kristian Jensen og de otte andre skatteministre siden 2005. Jeg kan heller ikke forestille mig, at de var ligeglade. Men jeg har derimod ganske let ved at tro, at de i situationen var forblændede af teknologiens løfter og handlede derefter. 

      Løfter, der utvivlsomt blev artikuleret af begejstrede embedsmænd og eksterne konsulenter, der havde regnet på alle de besparelser, en automatiseret skatteinddrivelse ville medføre. De positive konsekvenser er nemlig sjældent svære at regne på. Det er de negative derimod. Hvis man overhovedet besværede sig med en risikovurdering i forbindelse med EFI, skød man da i hvert fald helt ved siden af. For ellers havde man forhåbentlig udvist rettidigt omhu og opretholdt det manuelle system indtil det automatiske fungerede.

      Eller også lod man bare begejstringen overdøve alle faresignaler. Når teknologioptimismen nærmer sig jubeloptimisme, lægger risikoelementerne sig ofte i de blinde vinkler, advarsler (som der var masser af, fx fra de faglige organisationer) bliver mødt med foragt, og kritikerne bliver udskammet som teknologiforskrækkede maskinstormere.

      Oversete skyggesider
      Vi forskere er i øvrigt slet ikke engle i den forbindelse. På mit eget institut på Handelshøjskolen dominerer en teknologioptimisme, som jeg dybest set deler. Helt grundlæggende bidrager teknologi til en fri og velstående verden og gode menneskeliv.

      Men teknologiens skyggesider har vi det også hos os med at overse eller undervurdere. Det kan være tab af arbejdspladser, der måske ikke er et problem på samfundsplan, men kan være et kæmpe problem for den enkelte. Eller den ekstreme selvovervågning, vi påfører os via vores smartphones og sociale medier. Teknologier, vi nødig ville være foruden, men hvor vi samtidig leverer enorme mænger personfølsom data om vores liv og færden til store multinationale firmaer, og hvem der ellers har lyst til at lytte med. Det er en problemstilling, vi stadig ikke aner, hvordan vi skal forholde os til. Så derfor lader vi indtil videre være. 

      Og når det kommer til de mislykkede offentlige IT-projekter er det den dominerende holdning, at det primært drejer sig om inkompetent projektledelse i det offentlige. Det vil sige: overlad IT-udviklingen til private, men fortsæt som hidtil. Det er en farlig attitude, som vil blive ved med at medføre skandaler, så længe politikerne ukritisk lytter til os.

      For ny teknologi har ofte negative sider. Nogle af dem ser vi først årtier senere. Miljøgifte, der i dag er bandlyste, blev engang opfatte som vidundermidler til effektivisering af landbruget. De fossile brændstoffer, der truer verden med en klimakatastrofe, blev engang opfattet som naturlige og uudtømmelige energikilder. Fysikere som Niels Bohr revolutionerede vores forståelse af universets opbygning. Men de bidrog også til udviklingen af kernevåben, der kan udslette menneskeheden, hvis nogen trykker på en knap.

      Drop længslen efter stenalderen
      Det betyder ikke, at vi skal lægge os i den anden grøft, sætte udviklingen i stå, ønske os tilbage til stenalderen og brænde fysikbøgerne. Desværre er det ofte den position, skeptikerne til ny teknologi ender i. Polariseringen af debatten viste sig med al uønskelig tydelighed i hele forløbet omkring Uber. Der var langt imellem politikere, der anerkendte, at det projekt både havde gode og dårlige sider. Måske er det fordi man er langt mere udsat midt på vejen, end når man ligger i en grøft og skyder efter de andre?

      Det jeg efterspørger er altså ikke teknologiforskrækkelse. Det er en realisme i forventningerne til teknologien, og det er, at vi tager de mulige negative konsekvenser alvorligt og så vidt muligt forsøger at afbøde dem. At vi ser nuanceret på ny teknologi.

      Vi skal bevare optimismen. Og også gerne begejstringen. Men vi må og skal undgå den jubeloptimisme, der blandt meget andet har ført til skandalerne i Skat. Vi må krydse begejstringen med snusfornuft og kritisk sans. 

      Det ville fx ikke skade at lave nogle risikovurderinger og worst case scenarios ind imellem. Hvis der fx er risiko for at miste 80 milliarder, skylder man sig selv og skatteborgerne at gennemtænke det hele en gang mere.

      Vi skal også fortsat være risikovillige, turde investere i ny teknologi og efterstræbe effektiviseringer. Men vi bør ikke være villige til at risikere hele velfærdsstatens fundament, når vi gør det. Og vi må indse, at man ikke kan hæve besparelsen ved effektiviseringen, før investeringen har vist sig levedygtig, implementeret og i drift.

      I forbindelse med den angivelige russiske spionage mod Danmark gik en artikel fra 2014 på omgang på de sociale medier. Det var dengang vores finansminister og forsvarsminister hed Bjarne Corydon og Nicolai Wammen og lancerede Danmarks strategi for cybersikkerhed. 

      "Vi trykker enter – og så kører det," sagde Bjarne Corydon i artiklen. Det gjorde det tydeligvis ikke. Og det er lige nøjagtig dén attitude, vi må se at gøre op med, hvis vi ikke vil have flere katastrofer som Skat.

      Indlægget har tidligere været bragt som kronik i Information.

      • Del
      Andre læser også
      Digitaliseringsbølge_Colourbox

      Favrskov: Bølgeplanerne har løftet vores digitalisering

      Jørgen Bach

      Haves: Data/Ønskes: Datadreven økonomiafdeling

      SecurityByDesign - Colorbox

      Databeskyttelse gennem design og standardindstillinger

      Kundecases
      SamfundsDesign C/O EG A/S
      Lautrupvang 24, 2750 Ballerup
      +45 7013 2211
      Persondatapolitik